Route 66, All the way to LA!

Door Henk-Jan en Laurentia - 14-03-2018 05:23

Dag 2: Dinsdag 6 maart 2018.

Dinsdagavond avond eten bij shoeles Joey.
Op de kaart stond boven aan de kleine gerechtjes zoals de soep, kipvingers, nachos en nog meer van allelei gerechtjes. De achterkant van de kaart stond vol met de grote hamburgers en de steaks. Wij in de veronderstelling dat ze hier ook altijd een klein voorgerechtje hebben en daarna een hoofdgerecht. Haha.. Dat hadden wij mis hoor.
Ik bestelde kipvingers, maar kreeg kiphanden. Henk-Jan bestelde nachos en kreeg een bord met 3 verdiepingen aan eten. Kort daarna kregen wij ons hoofdgerecht. Henk-Jan een mega hamburger met frietjes en ik en hunter steak met aardappelen. Wat was dit veel, maar toch zo ontzettend lekker! Bijna alles konden wij op. Behalve 3 van die grote kipvingers. Deze konden wij meenemen, wat hier heel gebruikelijk is. Alles wat over blijft word meegenomen. Daarbij waren wij niet de enige in het restaurant die deze fout maakte.. En wat was het een hilarische beleving haha. cheeky

Dag 3: Woensdag 7 maart 2018.

Deze ochtend zaten wij al om 6 uur aan het ontbijt.. Met nog 53 andere Nederlandse mensen die ook een camper gaan ophalen. Daar stonden wij dan in de rij voor een over heerlijke zoete broodjes en een kopje thee. Na het ontbijt de laatste spullen pakken. Het vertrek was om 7 uur en 3 uur later kwamen wij aan in Middlebury. Het was winters weer en de rit naar Middlebury ging af en toe door Winter Wonderland. Vanwege het tijdsverschil met Chicago was het niet 10 uur maar 11 uur in de ochtend. De bus stopte en zo snel mogelijk alle mensen en de koffers eruit, daar stonden we dan op een terrein met ruim 45 verschillende campers. Als eerste werd de camper toegewezen zodat de koffers alvast naar binnen konden. Gelukkig hebben we niet het grootste model camper mee gekregen, maar een bescheiden midden maatje....voor 7 personenwink
Henk-Jan kreeg de uitleg hoe alles werkte en kon ik de koffers uitpakken. Zo kwam het precies uit dat we allebei tegelijk klaar waren en we meteen weg konden rijden.
Nou daar gingen wij hoor, het was wel een beetje onwennig met zo'n bakbeest. Het fijne was dat we al om 12:30 weg reden van het terrein, zo liepen wij al meteen goed op schema.

Het enige nadeel is dat de camper enorm gek is op benzine, je kan bijna bij elk tank station wel stoppen. Hahaha achja het hoort erbij, hier tank je 1 Gallon (=3,78 liter) voor omgerekend € 1,50

Precies volgens het boekje kwamen we later in de middag aan op de camping in Springfield (IL).

Dag 4: Donderdag 8 maart 2018.

Deze dag zijn wij van Springfield (IL) naar Springfield (MO) gereden. Tijdens deze 5 uur durende reis hebben wij oude stukken van de Route 66 gereden. Toen het in de jaren 1930 tot 1950 de belangrijktste hoofdweg van de VS was hier veel te doen en te beleven. Helaas is daar op sommige delen weinig meer van over en is het wel zonde om te zien hoe dat in verval is geraakt. Gelukkig zijn er ook nog restaurants en oude tanks stations die nog wel in gebruik zijn.
Ook deze dag verliep soepel en we kwamen heerlijk optijd aan op de knusse camping met schattige eekhoorntjes!