Laatste week met de camper.

Door Henk-Jan en Laurentia - 29-03-2018 06:55

Dag 18: Donderdag 22 maart.

Na Las Vegas stond op de planning om naar Death Valley te gaan, dat liep allemaal wat anders.
Waar we de hele reis eigenlijk het weer grotendeels in ons voordeel werkte is Death Valley letterlijk in het water gevallen.
Vanaf het moment van vertrek tot aan Death Valley heeft het alleen maar geplenst van de regen. In verband met de reele kans op zogenaamde Flash floods en overstromingen hebben we een klein uur rijden vanaf het park besloten om te overnachten in Soshone.
We hadden al de tip gekregen om hier te stoppen ivm het verwarmde zwembad. Gezien de omstandigheden zijn we hier dus ook gestopt. Tegen het eind van de middag hield de regen op en zijn we naar het zwembad gegaan. Dit was een hele aangename manier om even bij te komen van de hectiek en drukte van Las Vegas. Misschien dat we de volgende dag nog even naar badwater in Death Valley kunnen, zo niet dan komt die op het to-do lijstje voor een volgende reis ;-)

Dag 19: vrijdag 23 maart.
Joepie het is droog en zonnig, zoals het stiekem in de woestijn ook hoort! Okej Henk-Jan pakt even de kaart en kijkt hoelang het rijden is naar Badwater, tenslotte is het om de hoek volgens de vrouw van de camping.... Niet dus om er te komen ben je
minimaal 1,5 uur onderweg. Dat gaan we niet doen, we besluiten om naar het stadje Bastrow te gaan, dat ligt mooi in het midden tussen soshone en Joshua Tree National Park. We rijden mooi optijd weg en rond 13:30 komen we aan op de camping in Barstow.
Gelukkig want later blijkt dat er vanaf de camping een gratis Shuttle gaat naar "Ghost Town" Calico. Een echt spookstadje is het inmiddels niet meer, want ze vragen rustig entree en voor bijna elke atractie mag je dik uit de portemonee. We hebben hier wat
rond gelopen en gekeken naar de oude gebouwen die hier staan. Na dit spectaculaire avontuur besloten we om naar een Outlet centra te gaan, ook dit viel enigsinds tegen. Laurentia wist wel een paar nieuwe schoenen te scoren, want de andere waren kapot :-(
We sloten de dag af in een jaren 50 Diner, wederom helemaal in stijl aangekleed en natuurlijk weer veel te grote porties eten.

Dag 20: Zaterdag 24 maart.

Vandaag gaan we naar het laatste natuurpark van deze rondreis, Joshua Tree.
Na een rit dwars door de Mojave woestijn en door typische woestijn dorpjes zoals ze weleens in films voorkomen komen we aan in het park. Het is druk valt ons direct op, heel veel auto's en mensen zijn er en later blijkt dat ook alle campings in het park
vol zijn. En ook dit park is verbluffend mooi, de natuur en de rotsen en alles wat er rond vliegt en loopt schitterend is het. Daar zagen wij ook nog voor ons langs schieten een kitten fox! Het park dankt zijn naam aan de typische bomen die in dat gebied groeien, de Joshua Trees.
Deze bomen hebben wel wat weg van  palmbomen. Ze hebben een stam en van daaruit schieten er allemaal dikke, korte takken alle kanten op om te eindigen met een pluk groene sprieten. Hele apparte bomen, maar wij vinden ze wel leuk! We vermaken ons prima deze dag en aan het eind van de middag  vervolgen we onze weg, tenslotte moeten we nog een camping zoeken om te overnachten. Het eerste plan is om ergens rond het park te blijven, aangezien het weekend is en de springbreak nog steeds in volle gang is gaat dat plan niet lukken.
Gelukkig bestaat er nog iets als google maps en al snel vinden we een camping die mooi op de route ligt naar LA, dat scheelt morgen weer wat reistijd. Als we aankomen is de receptie al gesloten en mogen we zelf een plek kiezen die beschikbaar is, de nacht
verloopt niet heel rustig, als eerste gaat er midden in de nacht een auto alarm af en vermoedelijk is die van een opa want het duurt een kwartier voordat het geloei over is...zucht...dan is het rond 5 uur in de ochtend als we wakker worden van een toeter,
het zal toch niet waar zijn... en jaa hoor weer een trein...zucht 2 hahaha :-P

Dag 21 en 22: zondag 25 maart en maandag 26 maart

De laatste bestemming voordat we de camper in gaan leveren. De reis gaat dwars door Los Angeles en dan pas besef en zie je eigenlijk pas hoe groot het hier is. Om erdoor te rijden kost ons een uur, en dat is allemaal via snel wegen. Het verkeer in LA is
hectisch aan alle kante komen ze je voorbij en je moet constant alert zijn want anders weet je bijna zeker dat er brokken vallen. Helaas leek het net op NL. Ook hier sta je in de file.. Dit had ik nou niet gemist. Gelukkig komen we er zonder problemen doorheen en via Santa Monica rijden we over Pacific Highway 1 naar Malibu. Het is hier
heel mooi weer en de stranden zijn lang en heel breed. Overal zie je groepjes mensen zitten en plezier hebben en genieten!
In Malibu aangekomen staan we op een terrassen camping en hebben we een heel aangename plek gekregen, we hebben uitzicht over de kust en Oceaan. Heel mooi uitzicht en met dit weer is het aangemaan buiten zitten. Gelukkig zijn we hier morgen nog een hele dag.
De extra dag hebben we niet veel bijzonders gedaan, alvast wat ingepakt en schoongemaakt. Verder heerlijk relax gedaan en genoten van het weer en het uitzicht!

Dag 23: dinsdag 27 maart.
Het zit erop, vanochtend zijn we vroeg opgestaan om de laatste dingen in te pakken en de camper weer inlever gereed te krijgen.
Ook deze nacht is zoals de hele reis in stijl afgesloten. Met veel lawaai en weinig slaap. Dit keer hadden wij last van veel wind. De tafels en stoelen en zelf partytenten zijn over het terein geblazen. Helaas moest dit met het nodige kabaal. Ook moest je niet teveel hambiurgers hebbeb gegeten. Want van het gewiebeld zal vast niet beter voelen.. Hahah.
Na een mooie tocht door de bergen zijn wij op het inleverpunt aangekomen. Daar stapte wij in een shuttle die ons naar het verhuurstation van onze auto bracht.
Onderweg hebben wij nog 2 ernstige ongelukken zien gebeuren. De man die ons weg bracht zei dat het meerdere keren per dag gebeurde. En dat het komt omdat iedereen naar zijn telefoon zit te staren, of ermee in zijn handen zit.
Tijdens deze rit was het door de ongelukken erg druk op de weg. Aangezien ze hier een stuk minder vriendelijk op de weg zijn en ze allemaal haast hebben, is voorrang of iemand voor laten hier niet van toepassing.
Omdat de bus verder vol zat, moest ik (Laurentia voorin). Toen midden op de snelweg mijn raampje openging wist ik even niet wat er gebeurde.. De man zei. put your hand out of the window, and give him the dolphin. Ik dacht wat moet ik doen, midden op de snelweg mijn hand uit het raam?? Totdat hij de beweging voordeed wist ik wat er moest gebeuren. Op het moment dat ik mijn arm uit het raam stak en de dolphin deed gaf de auto op de andere rijbaan meteen ruimte, en konden wij invoegen. Hahah Hilarisch. Met de hele bus hebben wij dubbel gelegen, dat zo simpel trucje dan opeens werkt.
Uiteindelijk hebben we 3291 mijl gereden (is 5299 km) verdeeld over 17 reisdagen.