Roadbear camper en op weg naar Napa

Door USA reis familie Scholten 2018 - 31-07-2018 16:59

Na een nacht lekker slapen (bedankt Rick 🤗) werden we wakker met een e-mail van de camping in Yosemite National Park. Onze reservering was geannuleerd. Vanwege de brand 'Ferguson' (wildfires krijgen hier een naam !) worden er wegen afgesloten en de luchtkwaliteit in Yosemite Valley is heel slecht. Dat betekent dat we onze plannen moeten wijzigen. Gelukkig hebben we vlot alternatieven gevonden voor de 2 nachten maar het is toch jammer dat we Yosemite moeten missen. Maar elk nadeel heeft zijn voordeel; we kunnen het de komende dagen wat rustiger aan doen.

We hebben een lekker typisch overvloedig ontbijt genomen bij Denny's Diner en Arno is naar de AT&T winkel gegaan om ons van mobiel bellen en internetten te voorzien. Daarna uitgecheckt en met de UberXL (een grotere taxi vanwege de koffers) naar Roadbear om de camper op te halen. We moesten er om 13:00 zijn maar we waren een half uur eerder. Gelukkig werden we meteen geholpen. Arno moest mee voor de instructie van de auto en ik mocht het huurcontract afhandelen. Daarna met zijn allen de boel geïnspecteerd en nog wat vragen gesteld aan de allervriendelijkste jongedame die ook nog wat mieren voor ons vermoordde.

Toen op pad voor boodschappen. We mochten niet naar de dichtstbijzijnde Walmart want dan zou de camper binnen 10 minuten worden leeggeroofd werd ons verteld. We werden naar de Safeway gestuurd die 5 minuten verderop zit. Helaas hadden die problemen met de koelingen dus we konden geen verse dingen krijgen. Het hoognodige gekocht en kregen mooie (koel)tassen kado met de naam Roadbear erop (blijkbaar werd deze Safeway gesponsord door Roadbear wat het verhaal over Walmart wat twijfelachtiger maakte 😉).

Op weg naar Napa. Tjonge, wat ben ik blij dat ik het rijden met dat bakbeest aan Arno kan overlaten. Ik zit echt te twijfelen of ik dat wel aandurf. En dan hebben we niet eens een hele grote (24 feet=7,3 meter. Het hele geval schudt en schokt en rammelt aan alle kanten maar gek genoeg went het vrij snel.

Onze eerste overnachting is in Napa, ongeveer 1,5 uur rijden ten noorden van San Francisco. Als je tenminste meteen goed rijdt...😋 De navigatie die we hadden meegekregen van Roadbear had wat kuren en wilde ons met een bocht onder San Francisco door sturen 😣. Gelukkig kwam Arno er na een kwartier achter dat we richting het zuiden reden ipv naar het noorden. Gauw van de Freeway af, even flink schelden op de navigatie, de telefoon erbij gepakt en daar dan maar de route via Google maps ingevoerd. Na wat gedoe en gemopper, dan toch op de goede weg maar inmiddels wel spitstijd. Net na 18:00 kwamen we in Napa bij de RV campground aan waar een aardige, jolige meneer ons behulpzaam naar onze plek begeleidde. Best wel hongerig, onderweg alleen wat appel en crackertjes gegeten, moesten we nog onze verse boodschappen halen. Met een kleine omweg want Jelle had de instructie van de aardige campinghost niet helemaal goed doorgegeven (achteraf bleek dat we ergens 1 stoplicht verder hadden moeten rijden 😁) nog wat spullen ingekocht en toen gauw terug om hotdogs te maken.

Na deze lange dag de koffers uitgepakt, alle spullen een plek gegeven (het past er zowaar allemaal in 😉 het doet ons denken aan de boot van pap waar je ook allemaal handige opbergvakken hebt) zijn we allemaal gaan douchen om dankbaar in ons bedje te kruipen. Nog even een kort berichtje naar mam in Nederland en om 23:00 gingen de oogjes toe.

Ik werd om 6:00 wakker en bedacht dat ik de stilte mooi kon gebruiken om dit verslag te plaatsen. Misschien dat ik de komende verslagen wat korter hou want het kost best wel tijd merk ik 😋. Het is nu bijna 8 uur. Ik ga een wasje proberen te draaien en daarna iets voor het ontbijt maken.

Vandaag gaan we richting Los Banos wat ongeveer 3,5 uur rijden is. Dat is ons alternatief voor de 1e gemiste Yosemite nacht, gekozen omdat het op de weg ligt naar het Sequoia/Kingsman National Park. Daar zouden we oorspronkelijk maar 1 nacht zijn maar daar hebben we nu 2 nachten van kunnen maken (het alternatief voor de 2e nacht Yosemite).