Whale watching en laatste dag

Door USA reis familie Scholten 2018 - 22-08-2018 14:08

Zondagochtend is het tot onze vreugde een stuk minder mistig. Wel bewolkt en koud dus voor onze afspraak met de Sea Goddess trekken we onze warme vesten/truien aan en we nemen onze regenjassen mee. De Sea Goddess is een prachtig schip dat een kleine 100 mensen meeneemt om naar walvissen te zoeken. En we hebben ze gevonden 😊. De warme kleren waren geen overbodige luxe want het was steenkoud en winderig op de oceaan maar we hebben genoten. Wat zijn die bultruggen mooi. En de zeeleeuwen ook trouwens. En de pelikanen.

Na 2,5 uur kwamen we weer terug in de haven, net op tijd om de camper weg te rijden want om 12:00 is de uitchecktijd.

We voelen ons een beetje droevig omdat dit onze laatste excursie was en ons grote avontuur nu toch echt op het eind is. Aan de andere kant is het ook wel genoeg geweest en best vermoeiend. We missen de comfort en ruimte van thuis en onze hond en kat.

Op de weg naar onze laatste camping, Maple Leaf in Morgan Jill, rijden we langs Gilroy waar een groot Outlet Center zit. We hadden de kids beloofd dat als we er tijd voor hadden dan konden we er wel even langs. Femke wil alleen maar naar Calvin Klein voor een setje en Jelle alleen maar naar Tommy Hilfiger dus dat was een snelle erin-en-eruit-actie 😉. Zo goedkoop vond ik het trouwens niet...

Om 15:00 komen we bij Maple Leaf RV park aan. Wat een heerlijke camping als laatste stop. We duiken eerst met z'n allen het zwembad in en daarna beginnen Arno en ik aan het inpakken van de koffers en het schoonvegen van de camper. Het is hier gelukkig beter weer dan aan de kust, 30°C, dus we eten de laatste restjes van de BBQ.

De laatste nacht in de camper heeft alleen Jelle goed geslapen. De rest was toch al wat gespannen voor de terugreis. Omdat het nog ruim een uur rijden naar Roadbear in San Francisco zijn we er al om 7:00 uur uit. Tot onze afschuw komen we tot de ontdekking dat de toilet verstopt is. Hebben wij dat? 😖 Na een half uur poeren lukt het Jelle uiteindelijk om de prop door te prikken, kan Arno de boel aftappen en ik de boel opnieuw schoonmaken maar wat een rustige start had moeten zijn werd zo alsnog gehaast. Nou ja, om 8:30 uur konden we op weg naar ons laatste adres, het inleverpunt van Roadbear. We moesten daar om 10:00 uur zijn. Vanwege de schade hadden we waarschijnlijk wat meer tijd nodig voor de controle en de shuttle bus naar het vliegveld (een service van Roadbear) vertrok uiterlijk om 11:00 uur. En we moesten ook nog tanken...

We hebben het allemaal gered 😌 alleen het tanken is niet gelukt. Dus we besloten de 'boete' voor het niet aftanken voor lief te nemen. (Een tip voor reizigers na ons: zorg dat je aftankt en ook het propaangas hebt bijgevuld. We dachten dat ons dit $20 extra zou kosten maar het komt meer uit op $75. Ook vuil moet je van te voren kwijt zijn. We hoorden dat er per vuilniszak $25 betaald moest worden 😲. Gelukkig hadden wij dat de avond ervoor al bij de camping gedaan.)

Overigens hebben ze bij Roadbear de schade heel schappelijk afgehandeld. Dat kostte ons maar $50 terwijl de schade echt wel meer was. Ook al zijn we ervoor verzekerd, dat was toch een meevaller.

Met de shuttle service waren we binnen 45 minuten op het vliegveld van San Francisco. Na een probleemloze, rustige en lange vliegreis met Lufthansa (met een overstap in Frankfurt) kwamen we gisteren, dinsdag de 21e augustus, aan op Schiphol en vonden we het bestelde taxi-ritje die ons in een half uur naar huis bracht.

Nu wacht ons nog het uitzoeken van alle filmpjes en foto's. Wat zal dat nog een klus worden 😏😁