De reis en eerste dag.

Door Carla Beuvink - 03-05-2018 15:17

Gisteren om 10:15 vertrokken richting Schiphol   Om 12 uur waren we al op Schiphol en aangezien we om 15:20 pas zouden vliegen hebben we nog tijd zat. Dus heel relax gedaan op schiphol. Gisteren hadden we al online ingecheckt, dus bij de KLM bagage drop-off, hoeven we alleen zelf onze bagage in te checken.

Het vliegtuig had enige vertraging omdat en een technisch mankement was. Van Amsterdam naar Vancouver is zo’n 9,5 uur vliegen, wij vlogen er 8 uur en 50 minuut over, we hadden windje mee. Dus de verloren tijd bleef beperkt. De vlucht zelf ging voorspoedig en met KLM vliegen heeft zo zijn voordelen. Je kreeg genoeg te eten en te drinken. Ook het aanbod films was voldoende. Alleen beetje jammer dat je medepassagier, die naast me zit, besloten heeft dat het toch wel fijner zit zonder schoenen. Geef hem eens ongelijk, maar voor ons minder comfortabel aangezien die beste man een beste geur afgaf. Maar goed alles went dus ook die geur.

Onderweg wat foto’s gemaakt van het prachtige uitzicht boven IJsland en Groenland. Een grote ijsvlakte. Wat geleidelijk over ging in de mooie landschappen van Canada. Wat een hoge bergen vooral boven de Rocky mountains. Wat voel je je dan klein. Over 10 dagen vliegen we er niet boven maar rijden we erdoor. Geweldig.

Eenmaal geland op Vancouver wil je eigenlijk wel zo snel mogelijk het vliegtuig uit. Wat duurt het dan lang voor er eindelijk beweging komt in de massa voor je in het vliegtuig. Eenmaal eruit snel lopen naar je bagage. Nja dat wil je maar wat een obstakels. Dan weer paspoort check dan een heel digital formulier invullen met  vragen over wat je komt doen en drugs etc... en dan probeert dat apparaat een foto van je te maken. Nou daar gaat het bij mij al mis. ik sta liever achter de camera dan ervoor dus ik kwam  iet op papier. Gelukkig was het alleen maar een formaliteit. En dan weer een check. Dan weer de  vraag wat je komt doen in Canada. En dan eindelijk naar de band om je bagage op te halen. We waren echt  best wel stuk wat zich dan uit in lekker tegen elkaar bekken.

Toen gingen we met onze bagage naar buiten naar de shuttle busjes voor de hotels.

Dan weet je even niet wat je moet. We hadden van Tioga meegekregen dat er ergens een paal of iets moest staan waar je dan je bewuste hotel kan bellen en die komen je dan met hun shuttle ophalen. Nou geloof me, als je moe bent en in een vreemd land en tientallen verschillende shuttels die voorbij komen dan zie jet het even niet meer. Rondlopen, zoeken. Maar we hadden echt geen idee waar we ons hotel konden bellen. Ik zag een groep mensen en ben er heen gelopen en gevraagd of zij het wisten. Poeh gelukkig ze wisten ons precies te vertellen wat we moesten doen. Het waren Nederlanders die duidelijk vaker geweest waren. Dus nadat het hotel was gebeld stond het busje er ook binnen 10 minuten. Het was een alleraardigste meneer met Hollands bloed.  We waren ook zo in ons hotel. Alleen jammer dat we Cruise canadian niet meer konden bellen om te vragen hoe laat we de volgende dag de camper konden ophalen. Ze waren al gesloten. Het was dan inmiddels ook al na 17:00 uur. Dan morgenochtend maar bellen.

we kregen onze “sleutels” voor onze kamer en even snel opgefrist en koffer neergezet. We moesten een paar uur bezig blijven want nu gaan slapen is niet handig.

we zijn naar buiten gegaan en lekker gewandeld. De temperatuur was heerlijk. Ik schat zo 19 graden. Zonnetje erbij wat wil je nog meer. We zijn even bij de bar/restaurant van het hotel gaan zitten en wilde toch een klein hapje eten. Anders worden we wakker van de honger. Wijntje erbij en Mark een biertje. Nou bestellen ging gemakkelijk maar afrekenen gaat minder soepel. De pin stelt belagelijke vragen over fooi. Dat is daar dus heel normaal hier in Canada. Hoeveel procent fooi je wilt geven etc.... nou ik vind als ik in de bar van een hotel ben fooi dan onzin is. Nou dan kun je dus niet pinnen. Dan via creditcard. Nee ook niet dan met mijn andere  bankpas, maar dat ging ook niet. Dus toen van ellende maar contant betaald. Even $ 60 Cnd aftikken ( ongeveer €45,) nou als we dit dagelijks uitgeven voor een klein hapje en wat drinken dan wordt het klusjes doen aan het eind van de vakantie.

Tegen 20:30 lagen we in bed. Helemaal kapot. Gelukkig viel ik redelijk snel in slaap maar wel weer veel te vroeg wakker. Vanaf 3:35 al wakker. Pffff dan maar aan de koffie die aanwezig is in onze kamer.  Even lekker wakker worden en de berichten beantwoorden.