9 en 10 mei. Kelowna en Revelstoke

Door Carla Beuvink - 12-05-2018 02:47

Onze trip naar de camping die we hadden uitgezocht was niks. Een klein grasveldje met een paar plaatsen. Daar zaten we even niet op te wachten want we wilde onze voorraad water aanvullen. Dus op zoek naar full hook plaatsen. Dat houd in dat je alle voorzieningen hebt. Stroom, wateraansluiting en je vuilwatertank lozing.

We kwamen uit, nadat we door Kelowna hadden gereden wat overigens een best grote stad bleek te zijn, op een camping resort. Even $70,80 per nacht. Dat is best prijzig voor Canadese begrippen dus mag je ook wat verwachten. Sta plaats wel full hook maar daar is dan ook alles mee gezegd. Er moest een strandje zijn maar die bleek afgesloten. Buitenzwembad leeg. Hot tube leeg. WiFi bagger slecht. Ach morgen maar weer verder trekken naar Revelstoke.

Er was wel een restaurant op de camping waar we heerlijk gegeten hebben. Mark iets met vlees en ik jambalaya paste. Erg lekker en veel.

We waren best wel erg moe van al het reizen. Dus half 9 al naar bed. Mark viel als een blok in slaap ik heb nog wat liggen lezen. Maar ook ik moest toegeven aan de vermoeidheid. Dan mag je verwachten dat je in slaap valt. Niet dus. Om 1 uur nog wakker en om 4 uur nog steeds.

Eindelijk even geslapen. Dan wakker worden met een soort van migraine hoofdpijn. Pfff

Mark heel lief ontbijt gemaakt.

Een ibuprofen erin gegooid douche en gaan. Naar de volgende bestemming. Revelstoke. Ook daar weer een camping op het oog.

Eerst wilde we nog wat eten inslaan en muggenspray kopen want op de natuurcamping was ik lek gestoken.

We reden even terug naar Kelowna stad. Daar de walmart bezocht.

We wilde de volgende dag bbqen want het beloofde super mooi weer te worden in Revelstoke.

Dus mark op zoek naar houten saté stokjes. Inmiddels moest ik plassen en bijna in iedere grote walmart is een washroom met toiletten.

Ik dus naar de toilet waar ik even op mijn mobiel alvast de volgende lokatie invoerden op mijn navigatie app.

Daarna mark weer opgezocht. Die had inmiddels alles gevonden wat we nodig hadden. Dus hoppa richting kassa.

Mark besloot toch ook even snel naar de wc te gaan.

Dus ik richting kassa. Boodschappen op de band en merk tot mijn grote schrik dat ik mijn mobiel kwijt ben.

Fuck vast op de toilet laten liggen.

Ik voel een lichte paniek.

Ik roep iets naar de dame achter de kassa dat ik mijn telefoon in de washroom heb laten liggen en ik neem een sprint.

Nou mooi geen mobiel.

Gvd er waren net schoonmakers bezig.

Misschien hadden ze hem gevonden maar nee hoor. De dame liep met me naar customer service daar worden gevonden voorwerpen gebracht.

Maar nee hoor niks.

Inmiddels is mark gearriveerd en ik vertel hem bijna in  tranen wat er aan de hand is. Ik moest een briefje invullen met merk mobiel en mark zijn telefoonnummer. Mocht iemand hem brengen dan kunnen ze bellen.

Ik sta te trillen op mijn benen. Dit kan niet waar zijn. Hoe dom ben je.

Midden in Canada je mobiel ergens laten liggen

Hij is ook nog eens onze navigatie.

Wij naar buiten en met mark zijn mobiel heb ik berichtjes gestuurd naar die van mij. Met een smeekbede. Please bring my phone back.

En ik zie dus dat ze geopend worden. Ha iemand heeft hem wel gevonden.

Wij weer terug naar binnen en warempel er is een mobiel gevonden. Na een aantal vragen om zeker te zijn dat ik de eigenaar ben heb ik hem weer terug. Buiten stonden we na te trillen en ik kon de tranen niet meer houden.

My god wat was ik blij.

Nog na bevend gingen we tanken en verder richting  Revelstoke. Wat een prachtige rit die alle ellende van vanmorgen doet vergeten. We hadden een camping uitgezocht Williamson lake road.

Ook weer zo’n super gave camping direct aan een meer met rondom hoge bergen. Lekker kleine camping. We besloten hier 2 dagen te blijven.

Savonds om het vuur gezeten met een borrel en naar bed. De volgende dag wilde wat wat dingen ondernemen.