20 en 21mei Vancouver

Door Carla Beuvink - 22-05-2018 17:03

Gisteren tijdens het eten plannen gemaakt voor de volgende dag.

Mark wil graag naar die grote hangbrug genaamd Capilano suspension bridge park.

Het is een soort van attractie park gebouwd aan een klif. Dus mag je gezellig klif lopen, over een hangbrug die weet ik veel hoe hoog hangt en van boomhut naar boomhut via loopbruggen. Dat leek me wel wat. Daarna willen we nog even naar Stanley Park. De bekendste in Vancouver.

Dus zo besloten. Mark heeft broodjes gekocht en nadat we lekker rustig aan gedaan hadden reden we naar de bekende brug. Nadat we entree hadden betaald, jaja flink betalen voor attracties als je hoogtevrees hebt. Maar ik wilde niet piepen dus hop gaan.

Het park is wel schitterend opgezet. Helemaal in de natuur echt prachtig. Maar zodra je hoog langs relingen loopt langs een klif nou geloof me dan is alles een stuk minder mooi. En wat een pokken eind lopen ik dacht dat er geen einde aan kwam.

En dan moet je bedenken dat er heel veel mensen lopen op een smal stuk met af en toe een breed stuk, lees soort balkon boven een afgrond, en daar staan ze allemaal selfies te maken. Pfff ik wil alleen maar doorlopen. Af en toe met knikkende knieën een foto gemaakt.

Yes het einde kwam in zicht. Ik kon weer gaan genieten van de mooie omgeving. Daar eerst even wat eten voor ik me op de hangbrug waag.

Schoorvoetend richting hangbrug begin ik toch wel erg nerveus te worden. Wil ik dit wel? Nee, maar ja je moet de brug over om bij de boomhutten te komen. Ik spreek mezelf wat moet in, komop stel je niet aan er gaan zoveel mensen over die brug. Dus trapje af die al aan de brug vast zit. Die was me toch aan het wiebelen. Volgende tree, het zweet brak  me alle kanten uit. Weer een tree mijn god ik zag die afgrond en mijn benen begonnen te trillen. Ik bedacht me geen moment en draaide me weer om trapje op. Dit ga ik niet doen. Mark draait zich om en zag dat ik was terug gegaan.

Hij is er wel overheen gegaan en ook weer terug. Je hebt geen keus je moet wel. Want een andere weg terug is er niet.

Alleen heel lullig maar dat wordt geen boomhutten en andere mooie dingen zien.

Nadat ik buiten het park ben bijgekomen gingen we naar Stanley park. Eigenlijk is het 15 minuten rijden maar Stanley park heeft maar 1 weg met 1 richting. Dus dan rij je eerst door het hele park naar downtown door een mega drukke stad en dan weer naar Stanley park. Daar geparkeerd en paar uurtjes gelopen. Wel heel gaaf.

Terug op de camping heeft mark de bbq aan gestoken en ik ben begonnen met koffers inpakken. Morgen camper afleveren en dan naar Sarah van airbnb.

De volgende dag laatste dingen in de koffers camper opruimen en gaan voor de laatste kilometers.

Inmiddels staan er al 3454 op de teller.

We moesten nog wel even tanken want de camper moest vol afgeleverd worden.

Nja als je Vancouver kent, op iedere hoek zit bijna een tankstation.

Dus door de drukke stad richting cruisecanada gereden. Buiten rand is wat rustiger.

Net 5 km voor ons einddoel willen we tanken. Gesloten. Tja Queensday. Volgende dan maar. Yes open.

Bij cruisecanada aangekomen, dicht. Wat is dit dan? Bij ophalen hadden we gezegd dat we hem een dag eerder brengen.Niks gezegd over gesloten blah blah

Mooi klote. Ik Sarah een sms gestuurd gevraagd of ze voor ons een taxi wil bestellen. Geen probleem. Dus sms gestuurd waar we waren.

Maar wat nu wat doen we met de camper. Lekker laten staan en de sleutel in brievenbus met een briefje.

Jammer dan moeten ze maar opletten bij het ophalen van de camper.

Taxi was er al snel. Maar was een beste rit naar Sarah dus ook leuke taxi kosten. Maar goed we waren er. Lange smalle trap naar boven. En daar was dan Sarah. Hele lieve gezellige meid. B&B is gewoon een slaapkamer die verhuurd wordt want ontbijt zat er niet bij. Heel apart.

Maar goed.

Daarna op daar Pacific center.

Opzoek naar de apple store. En gevonden. Ik voelde me net een klein kind in een snoepwinkel. Nadat ik zeer vriendelijk ben geholpen en ren medewerker samen met mij alles had geïnstalleerd liep ik helemaal blij naar buiten. Toch leuk een iWatch bijna €90 goedkoper dan in Nederland.

Daarna richting kust gewandeld en geluncht.

Wat een gave stad Vancouver. Zo kijk je tegen toren flats aan en als je je omdraait uitzicht over zee en bergen.

S’avonds heerlijk gegeten bij een vis vlees restaurant. Daarna nog lang op een bankje bij het strand gezeten kijken  naar alles om ons heen en genieten van de laatste avond. Morgen vliegen we alweer naar huis. Vancouver je bent een geweldige stad.