Dag 22 Issaquah - Seattle

Door Rob en Rosy - 25-04-2018 08:33

Vanmorgen onze langste rit gemaakt, van Issaquah naar onze laatste camping in Seattle in welgeteld 11 minuten. Hierdoor komen wij te vroeg aan en moeten een uur wachten voor we kunnen inchecken. Nadat alles geregeld is nemen we de Uber naar de stad en beginnen met een bezoek aan Mopop Museum, direct naast de Space Needle. Dit museum, wat zich bevindt in een zeer artistiek gebouw,  is vooral gewijdt aan 2 legendes uit de Seattle muziekscene, Jimi Hendrix en Kurt Corbain. Verder is er aandacht voor de popmuziek in zijn geheel maar ook voor onderwerpen als Nintendo, Science Fiction, Horror en Fantasy. Sinds kort is er ook een afdeling waar de helden van Marvel in de spotlights staan. Na een uurtje of 2 vermaak gaan we richting Pike Place Market, een 20 minuten lopen door de stad. Seattle is een mooie stad om doorheen te lopen, het is een mix van oude historische en nieuwe moderne gebouwen. Pike Place Market is echt een verrassing. Een overdekte markt, die al bestaat sinds begin 1900, biedt plaats aan honderden kraampjes en winkeltjes. Het is echt een genot om hier doorheen te struinen. In de straten eromheen vind je tevens allerlei restaurantjes, eetgelegenheden en barretjes. Dit is echt een must bij een bezoek aan Seattle. Tegen 4 uur lopen wij Down Town om de Underground Tour te doen. Deze tour neemt je, zoals de naam al doet vermoeden, mee onder de straten van Seattle. De stad is in 1889 grotendeels verwoest door een brand.Omdat het afgebrande gedeelte in lager gebied lag hebben ze toendertijd belsoten om de opbouw gelijk te trekken met het hoger gelegen gedeelte en werd er gebouwd bovenop de afgebrande stad. Het afgebrande gedeelte is nu nog te bezoeken ondergronds waarbij de hele geschiedenis van Seattle door de gids uit de doeken wordt gedaan. Aan het eind van de toer komen we bovengronds in een afgelegen steegje. Naast de deur die op de steeg uitkomt is een gezellig terras van een mexicaans restaurant. Het ziet er zo gezellig uit dat we besluiten daar ons avondmaal te nuttigen, en wat een gelukkige keus maken wij daar. Het eten is er echt subliem, best mexican food ever. Mocht je ooit in Seattle komen ga dan eten bij Casco Antiguo op 115 Occidental Ave S. Seattle heeft bij ons echt een positieve indruk achtergelaten. Het is een gezellige moderne bruisende stad met een keur aan kunst en cultuur. Morgen gaan wij ons huis op wielen inleveren en hebben we nog een dag om deze heerlijke stad verder te ontdekken.