23 april...geweldige dag

Door Jacqueline - 24-04-2018 07:03

O, ik zie dat ik een beetje in de herhaling val maar dit was echt een geweldige dag. De nacht was wederom koud en omdat we midden in het bos staan konden we vanmorgen ook niet echt in het zonnetje ontbijten. Maar de zon was er!

Na het ontbijt eerst even hier op de camping naar het strand geweest, heel mooi schoon strand met rare ‘dingetjes’...het lijkt een beetje op een vliesje van de binnenkant van een mossel. Als iemand weet wat het is dan hoor ik het graag. Zal kijken of de foto geüpload kan worden. Ook mochten we hier gratis koffie en thee halen op de camping.

Daarna op naar Tofino. Keus zat uit whalewatching tours. Uiteindelijk bij Ocean outfitters terecht gekomen. De tour van 12 uur zat helaas al vol. We konden wel om 16 uur mee. Nou ja, ook prima. Het is mooi weer dus we konden ons wel vermaken. Eerst terug naar de camper, die stond ergens net buiten het dorp. Worstjes opgewarmd, broodje en een bouillonetje erbij...klaar. Omdat we toch nog even moesten wachten zijn opa, oma en ik nog een rondje wezen lopen. Door het bos naar het Tonquin strand. Ook op dit strand waren rare ‘dingetjes’...groenige zachte rondjes en als je er op drukte kwam er vocht uit. Wat is dit nu weer? Ze zaten op de rotsen. Ook een hele mooie zeester.

Tijd om terug naar de camper te gaan. Sven en Mark hadden ondertussen de korte broek aangedaan en sven zat in zijn blote bast...ik bedoel maar , wat een heerlijk weer! Klaar om het water op te gaan. Bij het centrum werden we eerst in een waterpak gehesen. En na uitleg op de zodiac boot gingen we vol gas het water op. Te stuiteren op het water, zo gaaf.

Bij de eerste relaxed drijvende zeeotter liggen we een tijd stil. Wat een beest, weegt nog zo’n 50 kilo.

Snel weer verder, wat verderop zwemmen 3 greywhales. We mogen uiteraard niet te dichtbij komen en het is moeilijk om ze goed op de film te krijgen. Maar we hebben ze een hele tijd kunnen zien. Verder de zee op, varen we nog langs een groepje zeeotters en dan ineens zien we een groot spuitfontein, er zwemt daar een humpbacks whale. Een grote zwarte walvis. Zij zijn niet elke dag te zien dus dit was een leuk extraatje. Via de boordradio  kreeg de schipper bericht dat er verderop orca’s te zien zouden zijn. Vol gas over het water daar heen. Helaas geen orca gezien maar wel gigantisch veel zeehonden en zeeleeuwen, prachtig! In de zee, op rotsen. De eagle vloog ook nog over.

Na ruim 2,5 uur varen op volle zee ( en met wat maagjes die er genoeg van hadden) terug  naar het centrum. De snoeten verbrand in de zon. Wat een ervaring, zo met ons kleine groepje op zee. (Er waren nog 2 andere mensen mee)

Aangezien het toch al een dure dag was kon er ook nog wel een pizza vanaf bij de echte Italiaan, kindertjes ook weer blij.

Terug op de camping snel nog even naar de ondergaande zon gekeken bij het strand maar die ging ‘gesluierd’ onder. Heerlijk een warme douche genomen en nu zit ik nog even buiten naast de firepit...Mijn eigen brandweerman had een poging gedaan om een kampvuur te maken maar het vuurtje wil niet goed branden 🤪

Morgen weer een lange reisdag voor de boeg inclusief bootovertocht van departure bay naar horseshoe  Bay.

Mirjam Prins 24-04-2018 07:12 {{button-50814}}

Nou meis ik heb het gezien!
In één woord: geweldig!
Wat een schitterende natuur!!
Een reis om nooit te vergeten en wat bijzonder om het zo met je gezin en je vader en moeder allemaal mee te maken.
Dikke kus voor allemaal!!
Mirjam.

Jolanda 24-04-2018 08:27 {{button-50820}}

Dat ziet er echt fantastisch uit, kijk nu elke ochtend al uit naar de mail met jullie verhaal, heerlijk.

jolanda 24-04-2018 08:57 {{button-50821}}

Wat gaaf zeg!!! Lekker doorgenieten

Gerard&Wil 24-04-2018 12:43 {{button-50824}}

Wat leuk dat wij op die manier,met jullie meegenieten.Want dat doen jullie zeker,leuk al die berichten,wij kijken al uit naar de volgende.Nog heel veel plezier gewenst.

Nafal 24-04-2018 19:35 {{button-50828}}

Geweldig, mooi reis, ben beetje jaloers ☺️

Irma Biegstraaten 26-04-2018 17:45 {{button-50872}}

Hallo 3 generaties,

Wat leuk om jullie verslag te lezen, wij zijn Bart en Irma Biegstraaten en wij gaan 9 mei naar Vancouver om daar ook rond te trekken met een camper, wij gaan eerst naar het oosten en daarna via Horseshoe Bay naar Vancouver Island, wij hebben er super veel zin in en het begint nu echt heel erg op te schieten, wij hebben deze reis al in juni 2017 geboekt. Vorig jaar Zuidwest Amerika gedaan, ook met een camper en nu Canada, heel veel plezier en nogmaals leuk om jullie belevenissen te volgen!