30 april on top of the world

Door Jacqueline - 30-04-2018 22:09

Even een paar dagen geen WiFi gehad en nu zit ik op de meest mooie locatie ooit met WiFi.... we hebben een tussenstop bij de Columbia icefield centre met zicht op de Athabasca gletsjer . We zitten buiten op het terras vol in de zon. We rijden vandaag van Jasper naar Lake Louise over de icefield parkway. We hebben net al tussenstops gemaakt bij de Athabasca falls en de sunwapta falls. Wat een mooi gezicht zo met alle sneeuw en het water dat er door heen denderd. We hebben we een koude nacht achter de rug. Ik heb wel een verslag van de afgelopen dagen op papier dus dat typ ik even over.

28 april: van het mooie Dutchlake vertrokken ( met dat lekkere restaurant) om 9:15. Op naar Jasper. Tussenstop bij de reargard falls. Ook daar even geluncht. Onderweg gaat de tijd een uur vooruit. Ben je net van je jetlag af moet je weer bijschakelen. Voordat we naar de camping gaan eerst een rit met de Jasper skytram omhoog. Prachtig helder weer en zicht rondom op alle mooie bergen. Het is wel heel koud boven.

Door naar de enige open camping. Het lijkt net een veredelde parkeerplaats. Met een zelfregistratie systeem. Het is niet anders. We staan mooi in de zon. Andere Nederlanders ( dezelfde als waarbij oma de camper in stormde). Komen we weer tegen en zij staan in het bos met de camper. Na het eten gaan wij ook daar een plek zoeken. Veel beter. Met picknick bank en vuurkorf. Wel dus zonder WiFi. Jongens gaan afwassen en ik loop met opa en oma een mooi stuk langs de athabasca rivier. Camping blijkt ontzettend groot en voor het grootste deel gesloten. Op terugweg nemen we gelijk wat brandhout mee. Lekker kampvuur gemaakt en spelletjes gedaan. En een biertje erbij. Sven vond het sterk spul zijn biertje (zat alleen geenalcohol in)

29 april: uitgeslapen, vannacht heeft het geregend maar vanmorgen was het droog maar wel fris. Toch maar binnen ontbeten. Toen Jasper bezocht. Leuke t-shirts gekocht. Als we dorpje uitrijden zien we een stel wapiti’s oversteken. En naast de brug langs het water loopt gewoon een wolf! Top om dat zomaar in het wild te zien.

Daarna door naar maligne canyon. Een prachtige wandeling langs en over de canyon. Veel watervallen waren nog bevroren. Vanaf de canyon via Medicin Lake naar maligne Lake. Beide meren waren nog volledig bevroren. En bedekt met sneeuw, heel veel sneeuw. Er liepen daar ook heel veel eekhoorns rond. En heel weinig toeristen. Volgens bordje leven er ook caribou’s maar die zien we dan net weer niet.

Het is een bewolkte dag. Dus we gaan eind van de middag nog even boodschappen doen in Jasper en dan lekker eten koken op de camping.

En nu is het dus alweer 30april.