Los Angeles

Door Going West - 01-05-2018 18:07

Het was een lange reis van Las Vegas naar LA, midden in de Mohave woestijn in de file gestaan. De laatste plek waar je dit verwacht.

Onze tussenstop maakte echter veel goed.  Verlate lunch in Peggy Sue’s 50’s diner, echt even helemaal terug in de tijd.

‘s Avonds aangekomen op onze nieuwe bestemming Hollywoods RV park in LA

Dit was qua temperatuur wel even wennen aangezien het daar rond de 21 graden was, dus we daalden in 1 dag zo rond de 20 graden.

De volgende morgen op advies van Steve, die zo in een seventy’s film mee zou kunnen spelen, een auto gehuurd.

Aangezien alles in L.A nogal uitgestrekt is en we in 2 dagen tijd veel wilde zien en beleven.

De 1ste stop Hollywood Sign, vervolgens via Capitol Records naar de Hollywood Walk of Fame (weinig Fame aan) en toen naar Melrose Ave. Leuke straat met veel aparte winkeltjes. Hier waren ook veel muurschilderingen, “mural art”.

Vervolgens gingen we naar de Troubadour, de plek waar veel grote muzikanten ooit hebben opgetreden(dit stond op Johan z’n bucket list)

We hadden geluk, want hij was eigenlijk nog niet open, maar we mochten toch naar binnen. Leuke anekdotes gehoord van iemand die daar al sinds 1984 werkt.

Voor s’avonds stond er ook een optreden gepland, maar helaas waren daar de kaartjes al voor uitverkocht.

We vervolgde onze tour naar Sunset boulevard, waar we ‘s avonds de beroemde pastrami sandwich hebben gegeten bij Greenblatt’s, een Joods Amerikaans restaurant.

Echt lekker en smaakvol, zeker een aanrader.

Dag 2 in LA

Na een lekker ontbijtje in het zonnetje wederom op pad gegaan .

Eerst naar de Bervely Hills, naar het Beverly Hills Hotel(hotel Californië), daarna opzoek naar een parking op Rodeo Drive, bleek Vallet parking te zijn, dus we konden de autosleutels afgeven😊

Even lekker wezen shoppen bij Chanel en Gucci 😜

Je valt hier niet op in je Ferrari of Porsche.

Op naar Venice Beach, daar fietsen gehuurd en via de kustlijn naar Santa Monica gefietst. Heel veel te zien op en om het strand. Van muzikanten tot acrobaten en mooie oude auto’s

Tijdens het huren van de fietsen,

Kwamen we in contact met een leuk stel uit San Francisco. Veel mee gelachen, en we bleven hun heel de dag tegen komen. Wie weet zien we ze nog terug in San Francisco

De dag op Venice Beach afgesloten met een overheerlijke Poké Bol.