Dag 1: Aankomst LA

Door Valerie van Weele - 27-04-2018 20:32

Hi allemaal,

Mijn reis naar Amerika is begonnen op donderdag 26 april. We zijn om 03.30 uur vertrokken uit Nederland en naar Brussel gereden om daar vervolgens terug te vliegen naar Amsterdam. Dacht je eindelijk weg te zijn, sta je opeens weer tussen al die Nederlanders. Deze eerse vlucht begon al fantastisch door een vertraging, maar na een halfuurtje vliegen toch veilig geland op Schiphol.

Eenmaal rond 09.00 uur aangekomen te zijn op Schiphol, mochten we 4 uur wachten op onze vlucht vanuit Amsterdam naar Los Angeles.

De vliegreis van 11 uur was uiteindelijk prima te doen.  We konden ondertussen een beetje films kijken, slapen, lezen en muziek luisteren. We zijn boven Groenland gevlogen met een prachtig uitzicht, maar het was wel een beetje wit. Boven Groenland heb ik goed gekeken of ik een witte sneeuwpop genaamd Olaf nog rond zag huppelen, maar tevergeefs. Uiteindelijk boven Amerika waren we pas op de helft, wel mooi uitzicht tho.

Na 11 uur gevlogen te hebben en geland zijn op LAX, was ik wel blij dat ik even naar buiten kon en de benen kon strekken. Dit viel zwaar tegen. Het was 15.00 uur in LA en het was 00.00 uur Nederlandse tijd. We stapten het vliegtuig uit en kwamen in een rij terecht waar we uiteindelijk 2 uur in stonden voor de douane. Gelukkig heeft Noa de Meulmeester me een halfuur vermaakt door met mij te Facetimen. SO naar Noa (ik word betaald om Noa te promoten). Ik vond het wel lief dat ze dit voor me over had en niet is gaan slapen omdat het bij haar al 01.00 uur was. Dit hield na een halfuur wel op omdat ik in een zone kwam waar we geen telefoons mochten gebruiken.

Al met al zijn we door deze 2 uur durige rij heen gekomen en kwamen we bij de volgende rij. De rijen in de Efteling zijn hier helemaal niks bij. De mensen op het vliegveld waren nog chagrijniger dan ik wanneer ik moe ben en honger heb.Vaders werd nog uit de rij gehaald door een hond (nu heb ik nog meer een hekel gekregen aan honden), ik stond een halfuur alleen zonder paspoort, geld en vader.  Na zo’n 4 uur nadat we geland waren konden we ein-de-lijk naar buiten. Hier buiten werden we opgehaald en naar het hotel gebracht.

We overnachten in het Marriott hotel. Dit ligt erg dichtbij het vliegveld en is omringd met zo’n 300 andere hotels. Deze avond ben ik gelijk gaan slapen om 19.00 uur en werd weer wakker om 06.00 omdat het voelde alsof het al 15.00 uur was. Vond het wel gek om te bedenken dat het bij jullie wel15.00 uur was en de meeste van jullie Willie’s verjaardag aan het vieren zijn.

Vandaag om 13.30 uur kunnen we eindelijk onze camper in en kunnen we onze reis gaan starten, maar nu liggen we nog even in de brandende zon aan het zwembad.

Ik laat snel weer een nieuw verslagje achter en hoop jullie snel weer te zien.