Dag 7 Springdale naar Bryce

Door Vonkies - 16-08-2018 05:23

Het is woensdag 15 augustus en we hebben afgesproken vroeg op te staan. Het kan nogal druk zijn bij de ingang van het park, dus dat kunnen we maar beter voor zijn. Eerst nog even langs de supermarket om een ontbijtje te scoren en om half 8 rijden we het Zion National Park binnen. We parkeren bij het Museum en hiervandaan nemen we shuttle bus van het park en stappen we uit bij een van de Trials. Het is nog vroeg en dus niet zo warm. Het is hier trouwens sowieso een stuk koeler als de eerste dagen van onze reis, dat we komen weer aardig bij. Na de eerste trial lopen we er nog een aantal en genieten we volop van de prachtige natuur en gekleurde rots formaties. Aan het eind van de ochtend pakken we de bus weer terug en stappen we in de auto om naar Bryce te rijden, onze volgende bestemming. Vandaag maar een rit van 80 mile, we doen het dus rustig aan. Het eerste stuk van de rit gaat weer via de oost ingang van het Zion NP, daarna verdwijnen de rotsen langzaam en wordt het landschap vlakker. Rond 2 uur komen we aan in Bryce, de receptie van het hotel doet nog een middagdutje dus inchecken gaat nog niet. We rijden door het Bryce National Park in en laten ons weer informeren in het Visitor Centre. Hier pakken we nog even de informatie film over het park van 20 minuten mee. Terug naar het hotel, inchecken en de koffers weer uitpakken. Leven uit een koffer valt eigenlijk best mee en je wordt er steeds handiger in. De meiden willen graag zwemmen en wij gaan weer terug het park in. We bekijken verschillende uitzichtpunten en  zijn onder de indruk van weer een ander landschap. Het laat zich lastig omschrijven, door de erosie blijven er een soort aard pijlers of pyramides over. Bij de afbeeldingen kun je zien hoe dit er uit ziet. Wederom indrukwekkend en het uitzicht is gigantisch wijds. We sluiten de dag af in een Mexicaans restaurant. Best pittig dat eten, toch Lotte?