Dag 15 Los Angeles

Door Vonkies - 25-08-2018 06:25

We blijven vandaag de hele dag in LA, dus we kunnen de auto laten staan. Best lekker om ergens 2 nachten te verblijven, dat geeft toch wat meer rust. We willen vandaag naar het strand bij Santa Monica Beach. Dit houdt in dat we een combinatie moeten maken van een stuk rode buslijn en daarna een stuk met de gele. We willen de eerste rode bus halen van 9 uur, dus we staan om 6 uur op. 7 uur ontbijten en om 8 uur ca. 40 minuten lopen naar het startpunt van de rode bus naast Madame Tussaud op Hollywood Blvd. Omdat het nog vroeg is, is het een stuk rustiger op straat. Onderweg scoren we nog even koffie bij Starbucks en zijn we lekker op tijd voor de bus. Via het transferpunt bij Beverly Hills gaan we verder met de gele bus naar ons eindpunt bij Santa Monica Beach. Blij dat we met de bus zijn gegaan, want het verkeer in LA is hectisch en druk. Alles bij elkaar zijn we wel 2 uur onderweg geweest en dus een beetje gaar van het hobbelen op het dak van de bus. Bij het strand lopen we de Santa Monica Pier op, een bekende plek. Wat een mooi en breed strand. We zien dat er een strak fietspad ligt op het stand en dus huren we 5 fietsen. De meiden hebben echte beach cruisers, het is heerlijk om hier zo over het strand te fietsen. We gaan richting Venice beach, want Coen wil dit graag zien. Daar aangekomen worden we weer bedolven onder straatverkopers, rappers, vloggers, skaters en spierbundels op Muscle beach. Een bont gezelschap, maar gezien de grote aanwezigheid van de politie zal het ook niet helemaal zuiver zijn daar. We hebben het gezien en fietsen weer terug naar Santa Monica waar we de fietsen inleveren. Tijd om te eten, we landen bij Meat on Ocean, een vlees restaurant aan de boulevard. Helemaal goed dus, we nemen hier lekker de tijd op bij te komen, te eten en mensen en auto´s te kijken. Voor de deur stopt de gele lijn bus die ons in omgekeerde volgorde weer terug brengt naar Hollywood. Heel bijzonder om de stad zo te zien (al is het maar een stukkie, want het is inmens groot) en de verhalen er bij te horen. Vanuit de bus zien we ook de Hollywood en Beverly Hills, dé plek waar de sterren wonen. Moe maar voldaan keren we terug naar ons hotel.