Dag 6: Yosemite

Door Dennis en Marike - 09-06-2018 02:38

28 graden, zonnig

We strompelden ’s ochtends weer rond 7 uur van bed. Mooi op tijd om de dag mee te pakken! Vandaag stond Tunnel View op de planning samen met Glacier Point Road. We beginnen elke dag zeer on-amerikaans met een yoghurt ontbijt met vers fruit en granola.

Terwijl we door de canyons rijden zijn we continu op zoek naar een beer. Bij het zo bekende Tunnel View stoppen we om van het bizar mooie uitzicht te genieten. Na de pitstop gaan we verder richting Glacier Point. Aan de voet van die berg zaten we op 5000 ft(ca. 1500 meter). Geen idee hoeveel we gestegen zijn daarna, maar het was veel! Alle amerikaanse wegen zijn tot nu toe supergoed en mooi breed, dus het was geen enkel probleem om met de camper omhoog te manouvreren. Onderweg kwamen we een hele mooie haarspeldbocht tegen met op het einde uitzicht op half dome, dus ik zei natuurlijk tegen Marike: Fotooo! Maar Marike was net de koelkast aan het dicht doen, omdat die was opengeslagen, omdat ik hem misschien toch niet helemaal goed dicht had gedaan. Hoe dan ook: Marike vond het ook wel een bijzonder fotopunt. Problematisch was dat het aan de doorgaande weg was. Dus Marike zei: gooi me er hier maar uit, keer verderop(bij glacierpoint parking) maar om en dan maak ik een foto met camper, haarspeldbocht en uitzicht in 1! Dus Marike eruit, ik verderop draaien en weer terug(al met al 5 minuutjes). Ik precies genoeg afremmen, zodat er geen auto's voor me waren en genoeg gas geven, zodat er geen auto's achter me kwamen, zodat Marike een goede foto kon maken. De foto is gelukt! En het koste ons maar een half uur en minimaal risico op kidnapping cheeky. We gingen verder naar Glacier Point. Glacier Point gaf een heel mooi uitzicht over Half Dome en over de watervallen van boven, echt een must als je hier bent! Ik denk dat dit door best veel toeristen wordt vergeten. Op de terug weg stopten we nog om de Hike van Taft Point te doen. Een makkelijke Hike, maar zeer de moeite waard! Je komt als het ware boven op zo’n klif te staan waar je de hele afgrond onder je hebt(zonder hekken of iets dergelijks). Daar kwamen we er ook achter dat de eerste SD kaart van onze camera(16gb, ca. 1400 foto’s!) al vol was!
Rond half 5 kwamen we weer terug op de camping en waren we ook best kapot. Tijd voor een Root Beer! Dit superslechte biertje(is het wel bier??) zit vol met suiker maar heeft echt een verassende smaak. De Amerikanen zijn er blijkbaar gek op. Wij konden het ook wel waarderen, maar na 1 heb je meer dan genoeg.

We hebben inmiddels een lekker ritme te pakken. ’s Ochtends lekker op tijd uit bed, even rustig ontbijten en dan de dag goed mee pakken. Tussen 3 en 6 zijn we dan weer bij de camper om nog even uit te blussen met een boek of spelletje ofzo, kan niet beter.

Morgen staat de Tioga Road op de planning en wie weet Bodie!