Dag 24: Conclusie

Door Dennis en Marike - 24-06-2018 18:13

Tijdens onze reis zijn we vaak gaan ranken. Welke Nationale parken, State Parks en trips vonden we het mooist?

Om te beginnen, alle parken zijn echt niet te vergelijken.. Alles is prachtig en elk park heeft weer zijn eigen ding. Het één is super groot en wijds (zoals Grand Canyon), het ander is kleiner maar als je er middenin zit ook super (bijvoorbeeld Bryce Canyon). Dus de verschillen, zeker tussen de top 5 zijn echt minimaal.

Daar gaan we dan..

7. Bryce Canyon 7. Canyonlands
8. Death Valley 8. Death Valley
9. Glen Canyon (Lake Powell) 9. Glen Canyon

Dennis: Geranked puur op wow-factor niet op de ervaring ter plekke. Dat zou niet eerlijk zijn, want bij de ene hebben we bijvoorbeeld tours gedaan en de andere niet. Yosemite en Zion zijn parken waar je wel weken kan vertoeven. Grand Canyon en Canyonlands hebben de mooiste viewpoints vind ik.

Marike: Oke, hieruit een keuze maken is echt niet te doen. Ik ben al slecht in keuzes maken, dus ja dat helpt niet echt, haha! Maar Yosemite is toch eerste geworden, omdat het zo indrukwekkend is en heel anders is dan de rest. Ik heb de rest dan ook geranked op wat de meeste indruk op mij gemaakt heeft.

State Parks
1. Dead Horse Point 1. Red Rock Canyon
2. Kodachrome Basin 2. Kodachrome Basin
3. Red Rock Canyon 3. Dead Horse Point
4. Valley of Fire 4. Valley of Fire
5. Bodie (State Historic Park) 5. Bodie

Dennis: Dead Horse met stip op 1. Wat een geweldig uitzichtpunt is dat. Doet echt niet onder voor veel uitzichtpunten van National Parks. Een aanrader! Alle andere parkeren gewoon erg mooi. Bodie viel wel wat tegen.

Marike: Wat mijn mening misschien een heel klein beetje beïnvloed is Red Rock Canyon wat we op de namiddag, dus met een laagstaande zon hebben gezien. Super mooi! Maar het is ook gewoon de gelaagde rode rotsen. Prachtig. Zoals Dennis ook zei, zijn de andere parken ook erg mooi. In Bodie hadden we het eigenlijk na de uitleg van de gids wel bekeken. Leuk om te zien en horen hoe zo'n spookstadje is ontstaan (en ook voor 85% is platgebrand), maar dat was het ook.

Trips
1. Mustang - Las Vegas/ Death Valley 1. Mustang - Las Vegas/ Death Valley
2. Horseback ride - Bryce Canyon 2. Horseback ride - Bryce Canyon
3. Walewatch tour - Monterey 3. Walewatch tour - Monterey
4. Jeeptour - Monument Valley 4. Jeeptour - Monument Valley
5. Ken's tours - Lower Antelope Canyon 5. Ken's tours - Lower Antelope Canyon

Dennis: Ik sta boven Marike nu hier, maar Marike heeft eerst getypt. Ik sluit me aan bij haar verhaal. Mustang was machtig, lekker slippen door de zandweggetjes en 's avonds met open dak door de strip is gewoon niet te beschrijven. Geranked verder op ervaring. Lower Antelope is prachtig, maar de ervaring was nogal ruk. De rest was gewoon echt heel vet.

Marike: Grappig genoeg hebben we hier wel dezelfde volgorde! Tegen vast veel verwachtingen in (zelf van te voren ook nooit gedacht), heb ik de Mustang ride toch ook echt op nummer 1 gezet. Met de wind in de haren, lekker door Death Valley rijden en coole foto's van Dennis maken. Met als toppunt natuurlijk 's nachts door Las Vegas over Freemont Street en de Strip rijden. Echt top! Ken's tours heeft na onze reisverslagen denk ik weinig uitleg meer nodig, erg jammer voor zo'n prachtige plek. De andere drie tours zijn zeker aanraders, een super leuke manier om de parken te bezoeken.

---------------

Samengevat, het was een geweldige vakantie. Rust en toch een echte rondreis met enorm veel indrukken. Terwijl we dit typen, 1 dag na aankomst, hebben we trouwens totaal geen last van een Jetlag. We willen iedereen nog bedanken voor de superleuke berichten! We hebben ze uiteraard allemaal gelezen en om moeten lachen.

Dus wat wordt de volgende bestemming...... Ergens in Azie misschien zoals Frieda zegt, Thailand of Vietnam of gewoon China..? Verder weg lijkt niet realistisch, maar misschien Nieuw Zeeland of Indonesië? Nog een keer naar Amerika is zeker een optie met Yellowstone of Alaska. Of toch dichterbij in Europa.. We moeten nog maar zien, eerst maar weer even flink sparen!