San Francisco

Door Familie Van der Laan - 01-05-2018 06:29

Dag 1 vrijdag 27 april

Op tijd waren wij op Schiphol, ivm de drukte die ze verwachtten. Maar we waren lekker vroeg, dus tijd genoeg om te ontbijten....bij de Mc Donalds. Ach, we gaan naar Amerika, dus beginnen we meteen maar goed.

Na een prima vlucht met de KLM werden we op de luchthaven opgehaald door de chauffeur van GoLorries en gingen we naar het hotel. Koffers op de kamer en lopend naar het beginpunt van DE tram van SFO in Market Street. Daar stond een behoorlijke wachtrij, dus liepen we de straat iets omhoog om vervolgens bij de 2e halte, zonder wachtrij alsnog in te stappen. De kinderen zittend, wij hangend😀. Langs de steilste straat, Filbert Street naar Lombard Street. Daar uitgestapt en even naar dat leuke kronkelstraatje gelopen. Vervolgens naar beneden langs de drukke pieren en Fisherman’s Wharf naar pier 39 met de vele zeeleeuwen. Wat gedronken en met lijn F terug naar Market Street en het hotel. Een heerlijk verwarmd buitenbad maakt ons weer fris, het is in Nederland tenslotte al rond 3 uur s morgens.... Na het zwemmen lopen we nog even een paar blokken terug naar de Super Duper. Hier eten we de lekkerste, sappigste hamburgers die er bestaan. Dan zit Koningsdag erop voor de kinderen. Zij gaan lekker slapen en wij nemen nog even wat te drinken in de bar beneden.

Dag 2 zaterdag 28 april

Omdat de kamers niet naast elkaar liggen, hebben we afgesproken dat ze een app sturen als ze wakker zijn. En dat is lekker op tijd. Na een uitgebreid (prijzig) ontbijt in het restaurant naast het hotel (het hotel bleek ontbijtzakjes te hebben: appel, muffin en muesli-reep, dus die nemen we mee voor later) gaan we met de bus F naar pier 39, waar we op de ferry mogen naar Alcatraz. Gelukkig had ik dit ruim van te voren gereserveerd, anders hadden we er niet heen kunnen gaan. Na een klein kwartiertje varen, komen we op het eiland en krijgen we een introductie, waarna we vervolgens met een hoofdtelefoon door de gevangenis geleid worden. Hartstikke leuk om te doen. En herkenbaar na de film Escape from Alcatraz.

Rond de middag staan we bij pier 41 om bij Blazing Saddles fietsen te huren. We vertellen dat we ongeveer 5 km gaan fietsen, want de jongste van 9 zet haar hakken in het zand als we de werkelijke afstand melden. Ivm de knieblessure van de oudste doen we het rustig aan. Snel kan ook niet, want het is zaterdag en er zijn ontzettend veel mensen actief langs en op de fietsroute. We fietsen langs de haven naar de Golden Gate bridge. Op de brug stoppen we uiteraard een x en vervolgen dan de rit naar Sausalito. Hier hebben we een verlate lunch. Dan gaan we in de rij voor de ferry terug naar SFO. Er zijn helaas een heleboel andere mensen die ook mee willen, dus komen we op de ferry naar de terminal ipv naar pier 41. We moeten dus nog even een stukje fietsen voordat we de fietsen na 18 ! kilometer fietsen weer in kunnen leveren.

Bij de CVS halen we nog wat drinken en dan nemen we bus 8 richting Alamo. We regelen alvast wat papierwerk ivm de autohuur en eten dan bij de buren Halal Guys, shoarma. De dag sluiten we af in het zwembad.