Onze eerste 2 dagen in Canada

Door Patani - 12-05-2018 03:51

Gisteren Donderdag rond 7u vertrokken we naar Zaventem .  Daar verliep alles zeer vlot ook al was het er redelijk druk. Rond 11u zijn we opgestegen met Lufthasa richting Frankfurt . Daar hadden we een 1u30 overstap tijd. Na een vlucht van iets meer dan 8u zijn we zacht geland in Vancouver 14u plaatselijke tijd . Juist een beetje problemen gehad bij het ophalen van onze bagage ( band was defect ) . Daarna onze duane aangiftes gedaan via een computer , verliep heel vlot en zeer goed begeleid in het Nederlands . Nog even via controle gepasseerd . Buiten 20min gewacht op de hotel shuttle en rond 15u30 aangekomen bij ons hotel Ramada Limited . Iets wat verouderd hotel maar zeer goed bed en lekker warm water . Na een douche opzoek naar een kaart voor onze gsm . Op nog geen 10min wandelen een groot winkelcentrum gevonden , kaart gekocht bij Rogers voor 33,5$ alleen telefoneren . Daarna nog een slaatje gegeten en terug naar het hotel . Vroeg in ons bed . Half nacht waren we al wakker .

Vandaag rond 6.30u ontbijt . Daarna zijn we rond 8u afgehaald door een taxi die we via tioga bij traveland geboekt hadden . Rond 9u bij traveland aangekomen en daar werden we direct verder geholpen , eerst het nodige papierwerk en daarna de uitleg en controle van de camper . Rond 10.15 u vertrokken en iets verder onze inkopen gaan doen in de Wallmarkt , amaai dat is hier groot . Rond 12.15u zijn we dan uiteindelijk vertrokken richting Tsarwassen , iets na 13u daar aangekomen ons ticket 114,45$ Betaald voor een 24f camper en 2 personen . Na een half uurtje mochten we de Ferry op . Zeer rustige en prachtige overtocht van bijna 1.30u tot in Swartz Bay . Nog een 20 tal min gereden naar de camping Oceanside . Vriendelijk onthaal , hadden campside 32 geboekt , maar een andere plaats nr16 gekregen , ook goed . Nog even naar het strand gewandeld en onze eerste zeearend gespot .  Zonnig weer vandaag . Bagage uitgepakt        en daarna lekker buiten gegeten . Nu nog een warme douche en daarna onze 1ste nacht in de camper .

Groetjes Patani

ps: onze eerste beer al gespot !