Canada !!

Door terBeekjes on tour again - 16-05-2018 07:27

Op weg naar Vancouver (Canada)

Vannacht hebben we alle drie goed geslapen en we werden dan ook “fris en fruitig”  wakker. Omdat we niet zo van het uitgebreide Amerikaanse ontbijt houden hadden we gezorgd voor wat yoghurt en fruit. Met een kop koffie als toetje konden we er wel weer even tegen. Eerst maar even gebeld met het verhuurbedrijf om te horen hoe laat we de camper konden ophalen. Dat kon om 12.00 uur dus toen nog een taxi regelen om ons weg te brengen. Om 15.00 uur konden we bij de PickUp van de Walmart de boodschappen (al besteld in Nederland) ophalen dus dat sloot allemaal mooi op elkaar aan.

De taxichauffeur was mooi op tijd en na wat zoeken en een belletje vonden we het camperbedrijf dat een beetje verstopt lag. De camper stond al klaar, nog zo goed als nieuw, 2500 mile op de teller. Met een grote douche ruimte en een  slaapkamer die via een slide-site 1x zo groot gemaakt kon worden. Na al het papierwerk stonden we 14.59 uur bij de Walmart op de PickUp place en werden de boodschappen keurig bij de auto bezorgd. Echt super dat dit zo kan en je niet al meteen veel tijd kwijt bent met zoeken naar je boodschappen in een giga grote winkel.

Maar toen.........toen deed de vries-koelcombinatie het niet. Eerst gecheckt of wij iets hadden vergeten of fout hadden gedaan en toen met het verhuurbedrijf gebeld. Gelukkig waren we nog maar drie kwartiertjes onderweg dus zij stuurden een monteur. Die kon het euvel niet ter plekke verhelpen dus moesten we terug om een nieuwe camper, hetzelfde type, op te halen. Balen natuurlijk maar we waren ook blij dat we het nu ontdekten en niet pas in Canada als we daar de boodschappen gedaan hadden. Het betekende wel dat we pas om 17.30 uur richting grens reden in de hoop dat we daar niet te veel oponthoud zouden hebben. Dus wel.........er zaten geen nummerborden op de camper!!!!!!! Hij was nog maar 1x verhuurd en Amerika nog niet uit geweest. Gelukkig vond Fardau ergens in een laadje het verzekerings papier van de camper dus toen mochten we doorrijden. De douanier drukte ons nog wel op het hart het papiertje goed op te bergen omdat het een belangrijk document was mocht er onderweg iets gebeuren.

Pffff, opgelucht zetten we onze reis voort en om 21.30 uur reden we de campground op in Vancouver. Onze plek hadden we al gereserveerd dus dat gaf verder geen problemen.

Snel een paar eieren in de pan, de bedden opgemaakt en ..........rust.

Vancouver, dag 1

Vanuit Nederland hadden we al voor 2 dagen fietsen gehuurd dus na het ontbijt zijn we richting Vancouver Centrum gelopen om ze op te halen. We moesten over de Lions Gate Bridge en hadden aan de ene kant een mooie blik op de skyline en aan de andere kant op de haven. Toen we de brug afkwamen zagen we zeehonden tussen de boten zwemmen, leuk. Het verhuurbedrijf was snel gevonden (lang leve Google Maps) en met fiets en verplichte helm begonnen we aan onze fietstocht rond en door het Stanley Park, de False Creek Seawall. Je fietst als het ware over de dijk en dus een groot gedeelte langs het water. Af en toe kun je, als je wilt een afslag nemen het park in oa naar het Lost Lagoon Lake of het prachtige Beaver Lake vol met gele dotterbloemen, roze waterlelies en paarse en gele irissen. Ganzen en eenden met een hele rij jongen achter zich aan, wat groei en bloei betreft zitten we in de goede periode.

Na het Stanley Park zijn we richting Gastown gefietst, een historische wijk van Vancouver, met oude maar ook nieuwe gebouwen en natuurlijke de beroemde atoomklok. We hebben er heerlijk op een terrasje gezeten en genoten van alle bedrijvigheid.

Inmiddels was het al ver in de middag en een bezoek aan de Apple Store mocht (op verzoek) natuurlijk niet ontbreken. Toen eerst maar weer richting camping gefietst om daar in de buurt nog wat boodschappen te halen. Daarna maar weer eens zelf gekookt, heerlijk. Het was nog zo warm dat we buiten konden eten.

Morgen gaan we het water op om walvissen/orka’s te spotten. Hoop dat dat gaat lukken.......wat ons betreft, welterusten. Maar gezien het eerste Whatsappje dat binnen komt (Jesse haha) zijn jullie al weer aan het wakker worden.