Banff

Door terBeekjes on tour again - 26-05-2018 05:50

Van Lake Louise naar Banff.

Vanmorgen zijn we via de Bow Valley Parkway richting Banff gereden. Maar eerst hebben we nog het Moraine Lake bezocht. Het was nog vroeg dus er waren nog niet veel mensen. We zijn een eind langs het meer opgelopen.De oever bestaat uit alleen maar gladgeschuurde stenen, van heel klein tot enorme brokken. Daarna nog naar boven geklommen voor een schitterend uitzicht op het meer.

Tussen de uitgestrekte naaldboom bossen vinden we onderweg een plekje met alleen maar loofbomen. Het waren zgn Aspen Trees. Ze hebben een mooie stam die een beetje lijkt op die van een berk.Hier staan ook weer een paar van die rode stoelen. .

Soms kom je langs een helling waar het lijkt alsof iemand er mikado gespeeld heeft. Kale stammen liggen kris kras door elkaar. Oorzaak een bosbrand aan de kleur te zien. Hier zagen we ook onze derde beer. Ook weer een zwarte.

Het was nu niet ver meer naar onze camping dus we besloten om door te rijden en dar nog een eind te gaan lopen. Eerst nog wel even naar het stadje Banff geweest. Ook hier weer veel hotels en Lodges. Maar ook veel winkeltjes en zelfs een kerkje met een blauw dak. Op de camping eerst gekookt en daarna een wandeling gemaakt. Er lag weer een meer achter onze camper dus daar zijn we omheen gelopen. Op sommige plekken moesten we op handen en voeten. Aan de ander kant van het meer stonden weer een paar rode stoelen. Terug bij de camper lekker gedoucht, nog even gelezen en toen op tijd naar bed. Morgen gaan we weer richting Glacier Park in Amerika.