De laatste dagen

Door Lennard & Sherida - 18-06-2018 15:16

Ons bijzondere avontuur hebben wij afgesloten met een aantal dagen in Hollywood/Los Angeles. De eerst ochtend begon met een grondige schoonmaakbeurt van de camper, die we die middag in moesten leveren, en de 4 uur durende reis vanaf Santa Maria. Zoals te verwachten reden we al gauw de enorm verkeersdrukte van L.A. tegemoet, waardoor we uiteindelijk niet om 14:00 uur, maar om 16:00 uur bij de camperverhuurder aankwamen. Met slechts een te-laat-boete van $25 (+/- €20) en een 'ik-heb-nog-nooit-zo'n-schone-camper-gezien-compliment' ging onze reis, dit keer met de taxi, verder naar het hotel in Hollywood. Al file-rijdend zijn we daar na een uurtje aangekomen en hebben vervolgens niet veel meer gedaan dan gegeten in een restaurant en een korte wandeling over de Hollywood Boulevard.

De volgende ochtend begon erg goed. Met een ontbijtje achter de kiezen en een busritje door de Hollywood Hills, hebben we een tour gedaan bij de Warner Bros Studios.

Langs Stage 24: de loods waar de serie Friends 10 jaar lang is opgenomen. Deze loods is dan ook omgedoopt tot "The Friends Stage".

Ook hebben we een uniek bezoekje mogen brengen aan de set van één van onze favoriete series: The Big Bang Theory, die op dat moment niet aan het filmen was vanwege een seizoenswissel. Het is dus niet altijd mogelijk om daar een kijkje te nemen, maar wij hadden geluk :D. Helaas mochten we geen foto's of filmpjes maken.

Vervolgens zijn we over de 'Midwest Street' gekomen waar onder andere de series: Gilmore Girls, Pretty Little Liars en Hart of Dixie zijn opgenomen. Op de eerste foto zie je links bijvoorbeeld 'Luke's Diner' uit Gilmore Girls. Binnen is overigens niets te zien. Alle binnen-scene's zijn in een loods opgenomen.

Ook konden we onze herinnerigen van Chicago (eerste foto) ophalen en stonden we binnen 100 meter in New York (tweede foto).

En uiteraard nog veeeel meer 'straten' gezien met mooie smalle huisjes ;).

De unieke tour bij Warner Bros hebben we afgesloten in Stage 48, waar de originele set van Friends staat. Hier hadden we de mogelijkheid om zelf een scene mee te spelen, die ook daadwerkelijk werd opgenomen. Op de bank spelen mede-bezoekers de personages Joey, Rachel en Ross en vervult Sherida een gastrol op de achtergrond :D. Heeeel erg raar om jezelf vervolgens terug te zien. Uiteraard moest er na afloop even een foto worden gemaakt op de echte Friends-bank.

De avond na de tour zijn we lekker relaxed een film wezen kijken in het wereldberoemde El Capitan Theatre (hier vinden regelmatig filmpremieres plaats). Chewbacca en de Stormtroopers waren ook van de partij ;).

Donderdag 7 juni was onze laatste dag, die we dwalend hebben doorgebracht. 's Ochtends zijn we begonnen met een wandeling door de Hollywood Hills met een prachtig uitzicht op de skyline van L.A.. Vervolgens zijn we een aantal leuke 'sterren' tegengekomen op de Walk of Fame en mocht een bezoekje aan de Wax-sterren in Madame Tussaud natuurlijk ook niet ontbreken. Aan het eind van de dag hadden we nog een kleine kans om George Clooney op de rode loper te zien, maar helaas stond onze Uber naar het vliegveld op ons te wachten. Na weer een lange rit vol files zijn we om 21:30 uur begonnen aan onze terugvlucht naar Amsterdam via München.