Dag 2 San Fransisco - Modesto

Door Johan & Marjon - 28-05-2018 23:59

Door de jetlag waren we al om 6.00 wakker en zaten we om 7.00 al heerlijk aan het ontbijt in hetzelfde restaurantje als de vorige avond. De eieren met toast en de sterke koffie gingen er wel in!
Na nog lekker rustig gerelaxed te hebben in de hotelkamer en weer alles in de koffers te hebben gepropt stond de taxi keurig op tijd voor ons klaar. De sympathieke taxichauffeur vertelde ons van alles over San Fransisco, de omgeving, Trump en Obama. Vlak voordat we bij Cruise Amerika waren haalde een auto ons rechts in en daar reed een andere auto keihard op in en reed gewoon vrolijk verder! Gelukkig verzekerde de taxichauffeur ons dat dit niet gewoonlijk was.
Mooi op tijd aangekomen bij Cruise Amerika en we konden gelukkig meteen de camper meekrijgen. Na een korte uitleg waren we ready to go. Toen moesten we nog beslissen of we nog terug naar San Fransisco en de Golden Gate bridge te gaan, maar dit was een uur rijden (2 uur in totaal) en in combinatie met het toch wel koude weer besloten we om dit niet te doen.
Marjon  reed het eerste gedeelte in de camper. Dat was wel even wennen! Slechte wegen, een hele grote wagen met een lange remweg en daardoor ook wel flink bijsturen. Maar zonder problemen na een uurtje bij de walmart aangekomen. Wat een bizar grote winkel is dat toch. Om al onze spullen bij elkaar te zoeken zijn we toch wel een uur binnen geweest!
Daarna is Johan gaan rijden en hebben we onderweg een subway opgezocht. Een heerlijk broodje gekozen, dat ons zo weer terug deed denken aan de vakantie in Florida. En natuurlijk opgegeten in de camper.
Johan heeft ook het laastste stuk gereden naar onze eerste kampeerplaats. Dit was een camper plaats slechts voor de doorreis naar Yosemite, en zag er op de plaatjes niet bijzonder uit. Het overtrof echter al onze verwachtigingen. Mooi gelegen aan een stuwmeer en er was helemaal niemand. Bovendien was het prachtig weer!
Lekker genoten van het zonnetje, de rust en een heerlijk wijntje. Johan is met zijn drone het meer rond geweest en heeft hele spannende 5 minuten beleefd toen hij geen verbinding meer had. Gelukkig kwam de drone alsnog terugvliegen.
We hebben vroeg ons bedje opgezocht. Vlak voordat we gingen slapen kwam er toch nog een andere camper naast ons staan. Maar dit gaf eigenlijk wel een gerust gevoel voor de nacht.
Het bed in de camper bleek helaas na 10 minuten echt waardeloos te liggen en ondanks onze vermoeidheid echt beroerd geslapen.