Dag 7 Death Valley - Las Vegas

Door Johan & Marjon - 04-06-2018 03:03

Na een extra dag in Death Valley is het de hoogste tijd om weer verder te gaan. Onze eerste stop is het bekende badwater basin.
Na ongeveer 50 minuten rijden komen we hier aan. Ongeveer 85 meter onder zeeniveau is hier slecht water te vinden; vandaar de naam bad water. Het is een flinke loop naar het midden van het gebied, zeker in de hitte. Onderweg klinkt het alsof je op sneeuw loopt door het knisperen van het zout. Bijzonder om bezocht te hebben.
Daarna gaan we verder naar las vegas. Een behoorlijk saaie route vergeleken met eerder, 3 uur lang. Onderweg lekker gegeten bij de mac donalds en nog even gekeken naar campings. Toch besloten om voor een andere camping te gaan.
Uiteindelijk zagen we Vegas liggen, midden in de woestijn. Onze nieuw uitgekozen camping had nog een mooie plek in de schaduw voor ons. Dankbaar gebruik gemaakt van de WIFI om ons reisverslag te uploaden en weer even te kijken hoe het in Nederland gaat.
Toen het donker werd hebben we een uber geregeld naar the strip. Dat werkt echt heel makkelijk met een app, je ziet gewoon de taxi aan komen rijden. We bleken maar kort van the strip af te zitten.
Wat een bijzonder gezicht is het op the strip! Je valt van de ene verbazing in de andere. Vanaf het fabalous vegas bord lopen we verder. Langs het mandolin bay, waar recent een schietpartij plaatsvond. Het geeft een heel vreemd gevoel om daar te lopen, mede door de vele helicopters die over vliegen naar het naastgelegen vliegveld.
Vervolgens lopen we langs een Egyptische pyramide met een Sphynx ervoor. Daarna lopen we langs new York, new York, waar inderdaad New York is nagebouwd. Ervoor staat het vrijheidsbeeld. We komen aan de andere kant van de straat door middel van roltrappen! Tussen New York en het vrijheidsbeeld is zelfs een kleine achtbaan gebouwd.
Als we weer verder lopen komen we langs een nagebouwde eifeltoren met aan de andere kant het beroermde Belaggio met zijn fonteinen. We hebben hiervan twee shows kunnen zien, echt adembenemend. Moe van alle indrukken en met pijn in onze benen lopen we verder en zien we Venetie in het klein met echte gondeliers. Hiermee zijn we aan het einde van de strip gekomen.
Een uber terug is ook snel geregeld. Bij de camper moeten we echt even bijkomen van al het geweld van the strip.