Dag 15: Yosemite

Door Davey & Julian - 21-06-2018 06:55

Goedemorgen allemaal! Bij ons is het nog avond maar bij jullie is er net een frisse ochtend aangebroken. Vandaag is het niet Dave die het verslag schrijft maar heb ik de eer.

Vandaag hadden we de hele dag in Yosemite, echt een prachtig natuur park. Na een goede nachtrust te hebben gehad en op ons gemakje op te zijn gestaan zijn we rond negen uur naar het park gegaan. Dit is ongeveer 25 minuutjes rijden tot de ingang maar we zijn met de auto verder gegaan naar het Visitor Center. Hier hebben we informatie gevraagd over wat we konden doen, wat mooi was en hoe we op die plekken kwamen.

We besloten om met de Yosemite Shuttle Bus verder het park te verkennen. Met de auto was ook mogelijk maar hadden we kans dat er op sommige plekken geen parkeerplek was en dat we dan nog verder moesten lopen.

Als eerste stop hadden we de Mist Trail, misschien wel de bekendste wandelroute van Yosemite. We gingen er met volle moed tegen maar het was toch heftiger dan we dachten. Het pad was erg steil, je voelde het erg goed in de beentjes. Maar onderweg zijn we langs super mooie stukken gelopen. Na even twijfelen of we wel doorgingen, het was gewoon erg zwaar, besloten we toch nog even door te zetten. En dat was het allemaal waard. Na goed op te passen of dat je niet uitgleed kwamen we bij de trappen die ons naar de waterval leidde. Je voelde de spetters op je en het geluid was overdonderend. Na hier wat foto’s te hebben gemaakt zijn we weer naar beneden gelopen, wat een stuk prettiger was, want we hoefden niet meer de klimmen.

Halverwege de Mist Trail

Toen we weer beneden waren na 2,5 uur besloten we maar weer de bus te pakken om een hapje te gaan eten.

We hebben een burger gegeten en kwamen in gesprek met Amerikanen die een keertje in Nederland waren geweest.

Na weer op krachten gekomen te zijn besloten we weer naar de bus te gaan en naar Mirror Lake te gaan. Helaas was de bus te vol en moesten we op de volgende wachten. Uiteindelijk hebben we een uur daar gezeten zonder een bus te zien... Er kwam uiteindelijk een vrouw van het park die ons aanraadde om te gaan lopen, wat volgens haar prima te doen was.

Met een licht geïrriteerd gevoel zijn we maar aan de wandeling van 5 kilometer begonnen. Gelukkig was deze veel minder zwaar dan die van de ochtend. Dit uitzicht was uiteindelijk ook prachtig. Het meer is echt een spiegel, je kan er de bergen zo scherp in zien. Het was toen al tegen vijven en we besloten terug te lopen naar de busstop die bij Mirror Lake hoorde. Toen we er aan kwamen stond er een behoorlijke rij, waardoor we er een hard hoofd in kregen. Maar ineens kwamen er drie bussen achter elkaar en konden we weer naar de auto gebracht worden.

Het leek ons een leuk idee om naar Glacier Point te gaan met zonsondergang. We hadden op onze kaart gezien dat je er ook een hapje kon eten dus het leek ons ideaal. Na een uur in de auto gezeten te hebben kwamen we er aan. En wauw, wat een prachtig uitzicht. Hier hebben we wat foto’s gemaakt en besloten we naar het restaurant toe te lopen. We hadden al heel wat mensen met bakken eten zien lopen dus de verwachtingen waren al niet zo hoog. De keuken bleek al om vier uur gesloten te zijn en we hadden alleen maar keuze uit koude maaltijden, broodjes voornamelijk. Gelukkig waren we net op tijd want deze toko ging tien minuten later dicht. Buiten hebben we ons broodje en aardappelsalade gegeten. Maar we waren ook best moe dat we besloten om alvast naar Tunnel View te rijden, wat halverwege de route lag, om de zonsondergang te aanschouwen.

Glacier Point

Hier aangekomen hebben we genoten van de prachtige kleuren die tevoorschijn kwamen. Na een half uur daar gezeten te hebben zijn we verder naar het hotel gereden.

Nu zitten we lekker op bed en gaan we zo slapen. Morgen staat de reis naar San Francisco voor de boeg!

Hopelijk schrijf ik even fijn als Dave!!!