Dag 16: Yosemite naar San Fransisco

Door Davey & Julian - 22-06-2018 06:31

Zijn we weer! Vandaag stond de rit van Yosemite naar San Francisco op de planning, een rit van 3,5 uur waar we uiteindelijk wat langer over hebben gedaan doordat we hier en daar zijn gestopt.

Na een goede nachtrust te hebben gehad, de auto ingeladen te hebben zijn we om 8:30 weggereden bij ons hotel in El Portal, Yosemite. We moesten heel het park door wat totaal niet vervelend was, want je komt langs super mooie plekken. En het was onze geluksdag; onderweg zagen we ineens heel veel mensen staan en een ranger. Dit kon maar 1 ding betekenen, een beer. We zetten snel de auto langs de kant, pakken onze camera en hollen naar de plek. En ja hoor, daar lag ie: nummer 18, Leon. En flinke beer die op zijn gemakje wat gras naar binnen aan het werken was. We hebben wat foto’s van hem gemaakt en zijn weer in de auto gestapt.

Leon

De weg naar San Francisco was best leuk. We kwamen langs typisch Amerikaanse dorpjes, echt zoals je ze in films ziet. Bij eentje besloten we te stoppen om nog wat te ontbijten, want op een appel en banaan konden we niet teren. Na een goede brunch reden we verder naar Modesto, hier zat een Best Buy waar we nog even langs wilden.

Toen waren we onderweg naar Silicon Valley. Je kan dit zien als een groot techpark waar de grootste bedrijven zitten; Google, Facebook, Microsoft, etc. Dave wilde graag naar Google, alleen werkte de navigatie niet helemaal mee. Na 10 rondjes gereden te hebben, hebben we de auto maar neergezet en zijn gaan lopen. En we hadden geluk, we kwamen bij het Visitor Center uit. Verder hebben we nog wat rondgelopen maar het complex van Google is 190.000m2, best groot dus. Ook mag je niet overal komen en al zeker niet de gebouwen in.
Na Google bezocht te hebben moesten we nog 45 minuten tot het hotel in San Francisco.

Ons hotel ligt in hartje centrum, het is niet groot maar prima!
In de kamer zochten we paar leuke plekjes op om te eten en bedachten we dat The View wel erg tof was. Dit is namelijk een restaurant/bar op de 39e verdieping van het Marriot Hotel. Je hebt er dus een mooi uitzicht over de stad en het eten was er betaalbaar wat we online konden vinden. Het was ongeveer 15 minuten lopen. Maar toen we naar buiten liepen schrokken we toch wel, ontzettend veel zwervers overal. En velen zagen er ook uit of ze agressief waren. We voelden ons dus niet erg op ons gemak. We liepen de straat uit en kwamen op de hoofdstraat, hier was het al veel minder erg.

We zijn naar The Marriot toe gelopen om naar het restaurant te gaan en wauw, wat een mooi uitzicht! Je kon de hele stad zien en de zon was al aan het zakken waardoor er een goude gloed ontstond.
Helaas was de kaart die wij online gevonden hadden er niet en sprak het eten ons niet erg aan. Daardoor besloten we gewoon maar een drankje te doen en naar een ander plekje te gaan om te eten. Uiteindelijk hebben we bij The Melt gegeten, een hamburger tent. En het was me een partijtje lekker.

Omdat we toch een beetje veilig thuis wilden komen bestelden we een Uber, helaas kwam deze niet en gingen we maar lopen. De straat waar we op de heenweg doorheen waren gelopen was nu een stuk rustiger dus gaf dat ons al een fijner gevoel.
Op internet lazen we namelijk dat we blijkbaar vlak bij de “zwerverwijk” van San Francisco zitten. Men waarschuwde ook om dat gebied in de avond en nacht te vermijden omdat sommige zwervers erg agressief zijn en tot alles in staat zijn.

Gelukkig zijn we nu op ons hotelkamertje, bekijken wat we morgen gaan doen.
Dave heeft een tour op Alcatraz, dus hopen dat ik er nog bij kan want online stond dat ie vol was. Daarna gaan we naar de pieren waar alles veilig is! (Is het hier ook maar daar zijn minder zwervers)

Tot morgen!

Ma 22-06-2018 07:11 {{button-52339}}

Jullie hebben weer heel wat beleefd.
Hopelijk kunnen jullie morgen samen naar Alcatraz.
Geniet er lekker van 😘

Pa 22-06-2018 07:25 {{button-52340}}

Weer een mooi verslag en wat een mazzel dat jullie een beer hebben gezien in het wild.
Morgen naar Alcatraz lijk me ook een leuke onderneming, nu maar hopen dat er iemand uitval ( aan de diarree of zo) dan kan je ook mee Daan.
En anders maar een Greet and Meet met een van de zwervers😄

c.bogaard 22-06-2018 08:13 {{button-52342}}

Jullie hebben weer heel wat beleefd ja zeker in zo'n stad maakt je kennis met alles.
Pas goed op want het is niet altijd pas en vree.
Overigens Daniëlle kan jij alles goed weergeven en is het fijn om het te lezen.
Hoop van harte dat het goed met jullie gaat en kijk alweer uit naar de volgende beleving.
opa.

Astrid 22-06-2018 08:36 {{button-52343}}

Hallo Davey,
Ik lees met heel veel plezier je reisverslagen. Elke ochtend kijk ik meteen of er al weer een nieuw verslag staat. Het is een leuk begin van de dag. Over 2 weken gaan wij zelf naar Zuidwest Amerika en maken bijna dezelfde reis alleen dan met een camper. Daarom is het zo leuk om alles alvast te lezen en ons er op te verheugen. Mooie foto's ook. Die ga ik ook proberen te maken. Nog veel plezier en voor later alvast een goede terugreis!
Groeten,
Astrid

Sascha 22-06-2018 10:02 {{button-52344}}

Jaaa die zwervers brrrr.
Ik ga duimen voor je daan , dat er misschien toch stiekem een plaatsje vrij is voir je op de boot.!!!

oma 22-06-2018 11:28 {{button-52348}}

Wat eem belevenissen een beer in het wild prachtig toch ik kan heel goed begrijpen dat jullie het niet fijn vonden langs al die zwevers maar al met al een hele mooie dag om niet te vergeten

Opa Hotting. 22-06-2018 15:05 {{button-52351}}

Zo jullie hebben er weer een mooie dag op zitten het lijk me wel een belevenis als zo’n beer plots tegen komt. Het is natuurlijk ook een mooi uitzicht als je zo hoog zit en dan de zon ziet verdwijnen. Ook iets apart al die zwervers als je daar niet op voorbedacht bent. Nu weerlekker uitrusten en morgen weer een mooie dag.