Dag 17: San Francisco

Door Davey & Julian - 23-06-2018 08:18

Hallo allemaal! Vandaag stond San Francisco op de planning. Davey had een Alcatraz tour geboekt, al maanden geleden en daar kon ik niet meer bij. We stonden dus al vroeg op om naar de pier te gaan waar Dave zijn boot vertrok en ik kon daar ondertussen rondkijken.

Om 6:00 ging de wekker, we konden op ons gemakje op staan en besloten om bij de Subway aan de overkant een ontbijtje te scoren. Iets anders was er niet.  Het was toen 7:00 en het verbaasde ons dat elke ingang nog op slot zat. Dit is dus in verband met de vele zwervers, dat zij niemand in de winkels of andere gebouwen lastig kunnen vallen. Wanneer er meer mensen op straat komen gaan de deuren wel open. Laten we ook zeggen dat we weer een verassende Subway beleving hebben gehad. De mevrouw achter de balie begreep het verschil tussen een groot en klein broodje niet en ook was er nog niets klaar. Dus moesten we op onze koffie wachten (die werkelijk waar walgelijk was).

Maar toen we eenmaal ons broodje hadden hebben we deze op onze kamer opgegeten en gingen we op had. We moesten naar Pier 33 waarvoor we een Uber hadden besteld. Dit is een soort van taxi die iets duurder is dan het openbaar vervoer maar goedkoper dan een normale taxi.

Dave ging de boot op en ik ging kijken op Pier 39, een pier met leuke eettentjes en winkeltjes. Het was toen net 9:00 geweest en alles ging net open waardoor het er ook nog ontzettend rustig was. Aan de achterkant van de pier zitten vaak zeehonden en deze keer ook! Super leuk om ze met zijn allen te zien zonnen. Ik had een wifi verbinding dus bedacht om even met het thuisfront te facetimen. Maar de verbinding was te slecht, daardoor liep ik weer terug naar Pier 33, waar wel goede wifi was. Daar facetimede ik nog even met de ouders en bleef ik op Dave wachten tot hij terug was van Alcatraz.
Hij vond het ontzettend gaaf om te zien en raadt het iedereen aan!

Samen liepen we weer naar Pier 39 waar ook een Hard Rock Café zit, en ja die kunnen we niet overslaan. We lunchten hier wat en liepen verder de pier op. We kwamen een kraampje tegen die boottochten aanboden. Dat leuk ons wel leuk dus we namen een kijkje. We konden op de boot van 13:00 mee. We moesten dus een halfuurtje wachten dus dachten DOEN! Snel liepen we nog even langs de zeehonden en checkten toen in voor de boot. We hadden een Catamaran waar ongeveer 25 man op ging. We gingen snel buiten staan zodat we goede foto’s konden maken. Nou we hebben geweten dat we buiten hebben gestaan want de zee is behoorlijk wild en we kregen aardig wat spetters op ons. Wel was dit ontzettend gaaf, we gingen langs Alcatraz en vaarden onder de Golden Gate door. Dit was zó tof. Omdat vooral Dave erg natte sokken/broek/schoenen had gingen we met de bus terug naar het hotel. Het was inmiddels al 16:00 en bekeken we wat we nog wilden doen.
We besloten om bij een pizzeria te gaan eten en daarna met de bus naar Baker Beach te gaan. Dit is een strand met prachtig uitzicht op de Golden Gate.

Na een avontuur met de bus kwamen we er uiteindelijk aan. En wat een gaaf uitzicht! We liepen wat over het strand om de perfecte fotografie spot te vinden. Dave heeft hier ontzettend gave foto’s gemaakt. Ook leuk hier was dat je veel aanspraak had. Zo was er een Amerikaan die de walvissen aan het bekijken was. We hadden geen idee dat ze waren maar hij wees ons er op. En ja hoor als je goed keek zag je af en toe zo’n spuit water de lucht in gaan. Zo leuk! Nadat de zon onderging koelde het snel af en zijn we rond 21:00 naar de bus gegaan. We moesten rennen want als we hem misten moesten we een half uur wachten. Gelukkig haalden we hem net en zitten we nu in de bus richting het hotel.

Morgen hebben we nog de hele dag in deze stad.