Dag 19: San Francisco naar Monterey

Door Davey & Julian - 25-06-2018 06:39

Hoi allemaal, vandaag zijn we van San Francisco naar Monterey gereden. Een rit van ongeveer 3 uur.

We stonden al vroeg op om op pad te gaan voor ontbijt. Deze vonden we bij de Subway. In San Francisco zijn er niet zoveel koffie- of ontbijttentjes, althans niet bij ons in de omgeving.
Na ons ontbijt checken we uit en laden we de auto in. Rond 9:00 rijden we San Francisco uit. We gaan via Highway 1, een snelweg langs de zee. En wauw wat heb je dan een prachtig uitzicht!

Rond 12:00 komen we in Monterey aan. We zijn hier al zo vroeg omdat we de walvissentocht op de planning hebben staan! We rijden naar de pier en zoeken de organisatie op waar wij de tour hebben geboekt. Deze pier is trouwens ook weer ontzettend leuk!

Nadat we ons hadden aangemeld zijn we nog even wat gaan lunchen, hierna zijn we de boot opgegaan.
Rond 13:30 verlieten we de haven en gingen we de zee op. We kwamen nog langs zeehonden, zagen dolfijnen langs de boot springen en ja hoor, ook walvissen! Wat was dit gaaf. Ineens zie je een spuit water gevolgd door de rug van het dier en met geluk ook de vin. En we hadden nog meer geluk. Er sprong er ook een uit het water. Gelukkig hebben we deze precies op beeld vast kunnen leggen. Maar jeetje, wat zijn ze groot. Het was heel leuk want we hebben een paar groepen gezien, dit zijn er een stuk op drie per groep.

Op zee was het trouwens ook heftig. De boot ging flink tekeer en je moest je goed vasthouden. Wonder boven wonder had ik nergens last van, Dave daarentegen voelde het aardig en was blij dat we weer terug gingen naar de pier.
Een kleine drie uur later stonden we weer aan land en vertrokken we richting het hotel om in te checken. We hebben een prachtige kamer met heerlijke bedden.

Na de spullen in de kamer te hebben gezet besluiten we om bij Denny’s te gaan avondeten. Gisteren was het ook zo goed bevallen en hij zit hier in de straat dus het kwam helemaal goed uit. Maar door de lunch eerder vandaag zaten we al snel bomvol. Vervolgens hebben we nog even de supermarkt bezocht en zijn we teruggelopen naar het hotel.

Morgen staat de rit van Monterey naar Santa Barbara op de planning. Helaas betekent dit ook dat het einde steeds meer nadert.....

Pa 25-06-2018 07:32 {{button-52469}}

Goedemorgen ouwe zeerotten,
Dat was weer een hele beleving ook hier weer bijzonder benieuwd naar de beelden welke jullie vastgelegd hebben.
Ja helaas er is weer einde inzicht maar het is niet anders. Maar jullie zijn een ervaring rijker en hebben hele mooie herinneringen opgedaan.fijne dag geniet ervan.

Sascha 25-06-2018 07:59 {{button-52472}}

WAUWW !!!!
Wat een gave foto's en wat waren ze dichtbij.
Jaaaa eerst die spuit ( dat geluid ook) dan die rug en met geluk nog ff fe staart...
Maar die springfoto...allememachies FANTASTISCH !!

Ma 25-06-2018 08:08 {{button-52473}}

Wat een belevenis en wat een gave foto’s.
Ja helaas is het einde van de vakantie in zicht.
Maar geniet nog maar lekker van de laatste daagjes daar.

c.bogaard 25-06-2018 08:22 {{button-52474}}

Op de woelige baren dat lijkt mij werkelijk geweldig.
Wat is het toch fijn dat je dit alles kan beleven als jullie terugkomen kan je veel verhalen.
Denk nog maar niet aan het einde maar geniet.
opa.

Opa Hotting. 25-06-2018 15:31 {{button-52499}}

Zo jullie hebben weer een prachtige dag gehad heel veel gezien en gedaan het lijk me machtig mooi om zo van tamelijk dichtbij de walvissen te zien. Ook de auto ritten zijn mooi als ik het zo eens lees en de etentjes niet te veel hiervan. Maak er nog een paar mooie dagen van.

Oma 25-06-2018 16:20 {{button-52503}}

Wat eenbelevenissen die walvis mooi dat je er een foto van kon maken geniet nog een paar dagen van deze reis die vergeten jullie nooit meer