Arrow Lakes

Door Hans en Marian - 04-06-2018 02:23

Zaterdag 2 juni, rustig aangedaan op Campground Lamplighter. Na het ontbijt en de koffie gingen we pas om 09.45 uur rijden. We volgden vanuit Revelstoke de 44 naar Shelter Bay. Een rit van zo’n 50 km. We waren ruim op tijd voor de boot van 11.00 uur. Wat ons onderweg was opgevallen was de rust op deze weg. Geen vrachtverkeer, geen campers en slechts af en toe een personenauto. In de 45 min durende rit zijn we 2 huizen gepasseerd. Dus zeer dun bevolkt gebied en heel veel groen. We verwachtte daardoor ook wat wild te zien, helaas bleef dit beperkt tot 1 hert.

Aangekomen bij de Ferrie moesten we nog ruim een half uur wachten. Dus de camper uit en genieten van het heerlijke weer. Het was nog vroeg maar het warmde al lekker op. Gesproken met diverse mensen waaronder de verkeersregelaar die de auto’s in de goede richting van de Ferrie dirigeerde. Veel werk had ze niet want er waren maar een paar auto’s en wij dus met de camper. Zij was alleraardigst en vertelde dat er een Grizlzy zo’n 5 km terug gesignaleerd was en aan de overkant van het meer een zwarte en een bruine beer. Die Grizzly hebben we niet gezien en de rest van de dag ook geen andere beren op de route.

De overtocht vanaf Shelter Bay duurde nog geen 30 min. Aan de andere kant van het meer bleef het ook enorm rustig. We wijken dus af af van de toeristische route en vandaar de rust. Toch een enorm mooi gebied waar we doorheen zijn gereden. Gestopt bij een waterval en ook daar waren we  de enige. Het plan was om in het dorp Nakusp te gaan staan. Van dat plan hebben we afgezien omdat deze gemeentecamping niet zo’n gezellige indruk maakte. Na wat boodschappen gedaan te hebben bij het plaatselijke supermarktje zijn we een half uur doorgereden naar Burton. Een gehucht van een paar huizen en .... een camping.

Burton Historical Park Campground is mooi aangelegd met zeer ruime plekken van zo’n 20 bij 20 meter, inclusief elektra en een vuurplaats. Rust, rust en rust aan het meer. Geen geluiden van verkeer, trein of mensen. We staan op deze camping met hooguit 5 andere kampeerders, allemaal Canadezen. Deze camping is zeer in trek in de maanden juli en augustus. Daarbuiten is het rustig. Het inchecken mochten we zelf doen door een envelop met onze gegevens en $ 37 te deponeren in een soort van brievenbus. We hadden dit niet klein dus het werd $ 40. Later in de avond kwam de beheerder langs om het wisselgeld te brengen.

Deze rust hebben we nog niet eerder meegemaakt tijdens de reis. Zeker niet in combinatie met de bergen om ons heen en uitzicht op het meer. Vanaf onze plek was het genieten. Trouwens ook geen WiFi, telefoonontvangst, radio of tv.

‘S=avonds kwamen de buren van zo’n 50 meter verder langs en brachten een pook mee. De pook mochten we lenen en gebruiken om ons vuur wat op te stoken. Enorm aardig en veel gelachen met onze buren. Canadezen hebben ook humor. Met gebruik van de pook hadden we een goed brandend kampvuur en om 23.30 uur moesten we het met water blussen. Prachtige sterrenhemel boven het meer. Voldaan gaan slapen.