Dag 4: Estes Park

Door Bart en Lonneke - 05-06-2018 21:56

Vanochtend gingen we vroeg naar Bear Lake in het Rocky Mountain National Park. Ik had gelezen dat er  niet veel plekken zijn om te parkeren, dus besloten we er eerst heen te rijden en daar vervolgens te ontbijten, maar er mochten daar geen voertuigen parkeren langer dan 21ft. En wij zijn 25ft. Dus moesten we op een hele grote parkeerplaats parkeren waar vandaan we met een pendelbus naar Bear Lake konden. We waren de allereerste op de parkeerplaats, waar we buiten aan een picknicktafel ontbeten hebben. Na het ontbijt hebben we water, energierepen en rugdragers waar de kinderen in kunnen gepakt en zijn we met de pendelbus naar Bear Lake gegaan. Vanaf daar liepen we eerst richting de Alberta Falls, een schitterende wandeling, waar Emily d’r ogen uitkeek en er duidelijk met volle teugen van genoot. De waterval zelf was ook prachtig! Na wat foto’s gemaakt te hebben, liepen we weer terug richting Bear Lake. Bear Lake is een mooi bergmeer waar we een stukje langs hebben gewandeld. Inmiddels hadden we bij elkaar een kilometer of 5 gelopen en waren we van plan om weer richting de camper te gaan, omdat we dachten dat de kinderen het wel zat zouden zijn. Maar tot onze grote verbazing wilde Emily perse verder wandelen en ook Colin was nog vrolijk, dus zijn we ook nog naar Nymph Lake gelopen. Emily was er daarna nog niet klaar mee en wilde nog verder wandelen, maar dat leek ons toch echt geen goed idee en dus zijn we terug gelopen naar de pendelbus. Dat stuk (wat wel alleen maar bergaf was) heeft Emily alles voorop gelopen “loop maar achter mij aan, ik weet de weg wel!” Op de camping hebben lekker gebarbecued, gedoucht en zijn de kinderen naar bed gegaan, want die waren bekaf. Lonneke en ik hebben daarna nog een paar uur buiten op een soort hoge stijger van onze vriendelijke buurman uit Missouri (ik vind de Amerikanen sowieso ontzettend vriendelijk en behulpzaam) marshmallows geroosterd en wijn gedronken. Morgen gaan we voor een nacht naar het Guernsey State Park, Wyoming waar we geen hook-up hebben.