Dag 9: Custer

Door Bart en Lonneke - 10-06-2018 07:10

Vandaag zijn we, nadat we hadden ontbeten en de kinderen nog even in het speeltuintje hadden gespeeld, naar Custer State Park gegaan om daar een rondje te rijden. In het Custer State Park hebben we pronghorn, prairie hondjes, burrows en grote kuddes bizons gezien. Toen we uit het Custer State Park kwamen, zijn we naar Sylvan Lake gereden. Sylvan Lake is een heel mooi meer met granieten rotsen eromheen, zoals je heel veel ziet in de Black Hills. De Black Hills zijn overigens schitterend. De dorpjes zijn in typische westernstijl en er is zoveel te doen, dat je hier makkelijk een paar weken vakantie zou kunnen vieren. Toen we de camper geparkeerd hadden, zagen we aan de overkant een strandje. Dus pakten we onze zwemkleding en handdoeken. Er liep een gravelpad om het meer heen (dacht ik), dus besloten we via een rondje om het meer naar het strandje te gaan op onze teenslippers en Colin in de buggy. Eenmaal bij de rotsen aangekomen, bleek er geen pad omheen te gaan, maar moest er geklommen en geklauterd worden om over de rotsen te gaan. We hadden ook gewoon terug kunnen lopen, maar ik heb er altijd zo’n hekel aan als ik een stuk voor niks heb gelopen, dus besloot ik de buggy met Colin erin over de rotsen te sjouwen. Onderweg keken de mensen die we tegenkwamen met serieuze hike uitrusting ons aan alsof we compleet gestoord waren “that’s a nice path to go with a stroller” en dat was natuurlijk ook wel een beetje terecht. Eenmaal bij het strandje aangekomen hebben we een paar uur gezwommen en de kinderen hebben lekker in het zand gespeeld. De kinderen vonden het fantastisch en voor ons was het ook heel leuk om in zo’n mooie omgeving te zijn. Terug op de camping sneed Lonneke bijna d’r vinger eraf met het snijden van de groente (door de enorme hoeveelheid bloed leek het daar in ieder geval op). Toevallig kwamen onze aardige buren uit Colorado net aanzetten met zelf gebakken koekjes (die trouwens heel lekker waren). De man had een medische achtergrond, pakte zijn first aid kit en naaide Lonneke’s vinger er zo weer aan. Ook heeft hij allemaal zakjes ontsmettingsmiddel gegeven voor als het ging zweren. Hier zijn ook weer allemaal zeer aardige en behulpzame Amerikanen. Nu zitten we bij het kampvuur met Colin, want die wil voor het eerst deze reis absoluut niet slapen en maakt Emily en de buren wakker met z’n gekrijs. Morgen gaan we via Devils Tower naar Buffalo, Wyoming.

Gisela 11-06-2018 12:59 {{button-51908}}

Jemig wat een avontuur!! Hiken met een buggy en dan ook nog bijna je vinger verliezen 🙈. Gelukkig goed afgelopen! Veel plezier nog!!

Karin van Starrenburg 11-06-2018 19:01 {{button-51933}}

Wat een avonturen. Klinkt allemaal geweldig tot nu toe. Maar Lonneke doe alstublieft wel voorzichtig 😉
Fijn dat de kinderen er ook zo van genieten.
Heel veel plezier en geniet ervan.

Groetjes

Marijke 12-06-2018 12:46 {{button-51972}}

wat heerlijk om jullie reisverhaal te lezen. Wij gaan zelf (mijn man en ik) over een paar weken ongeveer dezelfde route rijden met een camper. Verheug me er zeer op, Heel leuk om jullie ervaringen te lezen. Fijne reis nog !

Wim en Cootje 12-06-2018 17:59 {{button-51981}}

Hallo Bart en Lonneke
Wij stonden vannacht naast jullie in Cody. Nu zagen we dat jullie de waterslang zijn vergeten. Wij hebben hem meegenomen in de hoop jullie nog te zien. Wij staan de komende 3 nachten ook in Canyon in Yellowstone. Wie weet kunnen we hem dan teruggeven.