Van Page naar de Grand Canyon

Door SvdP - 18-06-2018 22:53

Peter schrikt wakker, omdat hij denkt dat we ons hebben verslapen. Gelukkig is dit niet het geval. Deze ochtend hebben we namelijk een rondleiding door de Lower Antelope Canyon geboekt. Hier moeten we op tijd aanwezig zijn, want dit zit al een half jaar van te voren vol. We rijden een half uurtje naar een centrum waaruit de tourbusjes gaan. Peet pakt de online reservering erbij en schrikt wederom (gaat lekker deze ochtend). We hebben een fout gemaakt in de planning en pas voor morgen geboekt, maar dan zitten wij alweer bij de Grand Canyon. KAK! We gaan naar de receptie en leggen ons probleem uit  de vrouw geeft aan dat ze ons op de reservelijst kan zetten, voor als er 2 personen niet komen opdagen. Helaas is dit niet het geval. Toch is er een andere oplossing. We mogen nog mee op de tour van 9.30 uur. Even wachten, maar wij zijn allang heel blij met dit aanbod!

Om 9.30 uur stappen we dus in het busje dat ons in 20 minuten (eerste stuk verharde weg, daarna over zand/door de woestijn) naar de ingang van Antelope Canyon brengt. Na het zandhappen in het busje stappen we met onze reisgids de smalle Canyon in. Het is niet zo groot, wel erg mooi en vooral heel fotogeniek. De gids geeft overal aan waar en hoe je de beste foto's kunt nemen en vervolgens ga je dit in een rijtje doen en door naar het volgende fotopunt. Een iets gehaaste rondleiding, maar we hadden het zeker niet willen missen! Een beroemde Windows screensaver is overigens hier gemaakt en verkocht aan Windows voor 1 miljoen dollar (The Million Dollar Photo). Wij moeten na onze vakantie ook maar even met Windows bellen ;)

Allemaal weer in het busje gepropt en hobbelen naar het centrum. Wij stappen in onze camper en gaan meteen op weg naar onze volgende bestemming: de Grand Canyon.

Onderweg zien we het landschap alweer veranderen. We stoppen twee keer op mooie uitzichtpunten. Langs de weg staan veel kraampjes waar Indianen/Native Americans zelfgemaakte spullen verkopen.

Om half twee arriveren we in het National Park van de Grand Canyon. We stappen hier meteen uit bij een uitzichtpunt. Wow, ook dit is weer een prachtige natuur en bizar tof uitzicht! Onderweg naar de camping stoppen we nog twee keer om van het uitzicht te genieten en foto's te maken. Ook ziet Sonja vanuit de camper een heel groot 'Mule Deer' een groot soort hert. We stoppen snel en lopen met onze camera en zoomlens het bos in. Hier zien we er uiteindelijk een stuk of 6. En die beesten zijn echt groot, zeker wel 2 meter! We kunnen best dichtbij komen, maar ze staan helaas wel telkens in de schaduw wat voor de foto's niet echt helpt.

Dan gaan we naar onze camping. Een heel grote, mooie, bosrijke camping. Bij het inchecken zien we (het moet niet gekker worden) wéér dat Nederlandse stel dat we al twee keer eerder zijn tegengekomen. Ze staan ook nog eens heel dichtbij ons op de camping. Hierna zullen we ze niet meer tegenkomen, want zij gaan richting San Francisco.

We gaan boodschappen doen en daarna stappen  we op de shuttle bus die ons naar wat andere uitzichtpunten brengt. Bij de eerste halte stappen we uit en lopen we verder zo'n 9 km naar de andere punten. Een lekkere wandeling in een prima temperatuurtje. Af en toe wel erg dichtbij de afgrond. Goed links blijven lopen dus! Als laatste stoppen we bij Abbys. Hier is de diepste afgrond van de Canyon.

Het wordt opeens  behoorlijk fris. We besluiten met de shuttle bus terug te gaan. De buschauffeuse zegt dat het opvallend koud is, dat is niet normaal 'something is happening'. Vanuit de bus zien we de zonsondergang. Als we bij onze camper aankomen, trekken we iets warms aan en rijden we terug naar onze camping. Hier eten we binnen en lezen we wat. Morgen gaan we lekker wat uitslapen, wat een heerlijk vooruitzicht! :)