Zaterdag 26 mei Denver

Door John&Tineke - 01-08-2018 09:18

Na intensieve controle, een extra veiligheidscheck ,ik moest mijn handbagage tas zowel bij de standaard poorten als bij de gate openmaken ter controle, vertrok het vliegtuig op tijd richting Denver. Zowel onze heen- als terugreis werd verzorgd door Delta. In Minneapolis konden we onze koffers snel doorsluizen. Ook de incheck verliep vlot. Het was wel 3 uur wachten op onze vlucht naar de eindbestemming Denver. Het weer was gelukkig rustig in tegenstelling tot wat wij later hoorden van Nederlanders onderweg, die een paar dagen later door het slechte weer met veel vertraging in Denver waren aangekomen. Wat ons in Minneapolis opviel waren tafels van de restaurants, allemaal voorzien van tablets, welke voornamelijk reclame lieten zien. 3 uur wachten op de aansluiting naar Denver. In Denver was het even zoeken naar de bagage. Een treintje bracht ons daarnaar toe. Even gevraagd naar de plek van de shuttlebus, die ons naar verhuurbedrijf Alamo even buiten het vliegveld moest brengen voor het afhalen van onze auto. Dat verliep ook vlot. Het tijdsverschil van 8 uur begint zijn tol te eisen. Voor ons Nederlandse bioritme is het nog laat in de nacht. Om 9 uur ’s avonds is het al bijna donker in Denver. Bij autoverhuurbedrijf Alamo zijn we direct aan de beurt. We laten ons overhalen een groter type auto te huren. Achteraf zijn we daar afgezien van het bij nader inzien forse extra bedrag toch wel blij mee, onze beide koffers passen ook samen in de achterbak. We konden deze verrassenderwijs zelf uitzoeken! Het werd een Toyota Camry. En we waren blij dat we op onze mobiele telefoon voor slechts €5.99 per maand de routeplanner Tom Tom Go hadden geïnstalleerd, waarmee we offline gedurende de hele reis op een prettige manier werden geleid naar alle de door Tiogatours gereserveerde hotels. Ik ken meerder gratis offline routeplanners, maar Tom Tom Go werkt het beste. Moe kwamen we in ons hotel aan,de Day’s Inn, niet zo ver van het vliegveld, waar de naar later bleek nieuwe medewerker per abuis het reeds vooraf betaalde bedrag voor de overnachting nog eens extra had afgeboekt. Dat werd gelijk weer goed gemaakt. Ondanks de standaard ingestelde af en toe loeiende airco vielen we snel in slaap. De volgende dag het ontbijtaanbod bestuderen. De havermout beviel wel. We hadden ons bij het boeken niet gerealiseerd, dat het voor de Amerikanen een lang weekend was vanwege Memorial day op maandag. Er waren veel Amerikanen op pad.