4 juni Wandelen bij het Pacific Rim NP.

Door W.P. Gravesteijn - 06-06-2018 06:42

We hadden vandaag een walvis tochtje gepland, helaas schrokken we om half twaalf wakker. We stonden op een inmiddels bijna lege camping. Vlug ontbijten met wat croissantjes en warme wafeltjes. Daarna naar Tofino of Ucluelet, allebei de plaatjes waren even ver rijden. Het werd Tofino. Een klein half uurtje later kwamen we in Tofino, een behoorlijk toeristich plaatsje, niet bijster mooi. Echter er was in het hele centrum geen plekje voor de camper te vinden om te parkeren. Na een paar verwoede pogingen besloten we om alsnog maar naar Ucluelet te rijden.

Tegen half twee waren we daar. Wat een rustig, relaxt dorpje is dat. Plek zat voor de camper. Het bakbeest snel geparkeerd en toen vlug op pad om nog een walvistochtje te boeken. Dat werd ietwat een deceptie. Bij de eerste was er geen belangstelling. En voor twee passagiers kwam de kapitein de kajuit niet uit. Bij de volgende, die op internet tochtjes van 3 pm aanbood vertelde een alleraardigste dame dat de boot net was uitgevaren, morgen om 8h00 konden we de eerste zijn. Op naar nummer drie die ook 's middags zou varen. Daar was de belangstelling ook van die mate dat ook die tour werd geschrapt. Einde walvis aspiraties voor deze dag, maar goed dat we niets gereserveerd hadden.

We zijn nog even langs het kleine haventje gelopen. Niet heel bijzonder, maar zeer rustgevend. En het barstte er van de bold eagles, een mooi gezicht. Er een fatsoenlijke foto van maken valt nog niet mee. Nog even van een lekker bakkie cappucino (frappucino hadden ze niet) met strawberry square genoten bij een sfeervol barretje met jaren zestig/zeventig muziek. Kortom het dorpje was eigenlijk wel lekker om op je gemak te komen.

We zijn ff doorgereden naar het punthe van het schiereiland waar Ucluelet op ligt. We hebben daar lekker gewandeld over een deel van de Pacific Rim route. Het weer was prachtig en de uitzichten op de Pacific met al zijn rotsachtige eilandjes voor de kust was prachtig.

Daarna zijn we richting de camping gereden. Er vlak bij is een leuke wandeling door het regenwoud, de Schooner cove trail. De camper geparkeerd, wat bij lang niet alle trails mag. Daarna het regenwoud in. Werkelijk adembenemend prachtig om te zien in het inmiddels mooie avondlicht. Via allerlei houten trappetjes loop je door een (oer)woud van varens, met dik mos bedekte bomen, prachtige planten en af en toe een klaterend beekje. Burgers Bush in het groot. De wandeling is iets meer dan 1km, niet bepaald vlak maar makkelijk te doen. En het eindigt bij een schitterend zandstrand met ook hier weer prachtige eilandjes voor de kust.

Een bounty momentje! Omdat het al wat later werd weer dezelfde route terug. We waren gewaarschuwd voor beren en wolven. En verdomd we liepen op ons gemakkie toe er opeens een beest opdook....het zal toch niet? Nee het was geen wolf, maar een flinke husky die zeer tegen de parkregels in niet aan de lijn zat. Je schrikt toch echt even, totdat je een halsband ziet. Met de adrenaline in het lijf schoot het lekker op en ruim voor zonsondergang waren we weer terug op de camping.  Even eten en toen toch maar nog naar het strand voor de zonsondergang. Deze was zeker zo mooi als de dag ervoor (en weer deden de walvissen goed hun best), de foto's volgen nog.

Kortom, achteraf geen spijt dat we de walvistour niet hebben kunnen doen. De wandelingetjes waren erg mooi en mag je zeker niet missen als je hier in de buurt bent.  Morgen gaan we weer op pad, een flink eind naar een camping in de buurt van Campbell river aan de NO-kant van Vancouver eiland.