Well's Gray & Whistler

Door Marloes Harmsen - 25-06-2018 23:28

Op weg van Jasper naar Clearwater maakten we een stop voor een excursie. Op zoek naar beren met de Blue River Safari!  Het was bloody hot, een graadje op 35. Lekker wegbranden en zweten op een open boot met zwemvesten aan. Vanwege het hoge water en de warmte lieten de beren zich helaas niet zien en bleven ze dieper in het bos. Gelukkig hadden we de laatste dagen al een paar beren langs de weg gespot.

Aan het eind van de middag kwamen we op de camping aan, Dutch Lake RV & Resort. De rest van de dag zaten we in de relaxstand.

De volgende ochtend gingen we, na Ellens ontbijtpannekoeken, richting Wells Gray Provincial Park. Het was alweer aardig aan de temperatuur, gelukkig lagen de watervallen dichtbij de parkeerplaatsen. We begonnen bij Helmcken Falls, met 141 meter de grootste en de mooiste in het park. De andere watervallen die we hebben gezien zijn Spahats Creek Falls en Dawson Falls. Zoals overal stikte het hier van de muggen. Ook vonden we het verrassend rustig in het park, wat wel lekker was na het drukke Banff en Jasper.

The next day: Whistler. Het was een flink eind rijden, dus we gingen op tijd weg. Vanwege een ongeval hadden we 3 uur oponthoud, waardoor we pas laat aankwamen. Onderweg zijn we nog bij een twee antiekwinkels gestopt en vonden we in Kamploops de nieuwste aanwinst voor in de diner.

Op onze volle dag in Whistler gingen Ellen en Alysa ziplinen. Ondertussen heb ik rondgelopen in Whistler Village en Olympic Plaza. 'S middags zijn we met de gondel de Blackcomb Mountain opgegaan. De peak 2 peak gondel overbrugt een afstand van 4,4 km en hangt op 436 meter hoogte.
Whistler is een gezellige plaats en we hadden heerlijk weer. Het is ruim opgezet en heeft veel terrasjes. Na de peak to peak hebben we hier dan ook heerlijk in de zon gezeten met een schaal nacho's kijkend naar de mountainbikers die naar beneden kwamen crossen.