Dag 7 - Portland

Door De Huismannetjes - 21-07-2018 08:37

Vanmorgen op het gemak opgestaan. Wat heerlijk dat de camper niet klaargemaakt hoeft te worden voor vertrek. We blijven vandaag nog een dagje op dezelfde camping en gaan Portland verkennen.

Voor de camping stopt de bus en Roel, de reisleider van onze party, heeft uitgezocht hoe we het snelst in Portland komen. We vertrekken rond half 10 met de bus, stappen over op de sneltram en we stappen rond kwart voor 11 bij het Pioneer Courthouse uit. Hier start om 11 uur Eriks Free Tour. Op internet hebben we gelezen dat dit een leuke rondleiding is door de stad en gratis, daar houden we van :). Helemaal gratis is het natuurlijk niet, Erik geeft aan dat achteraf een fooi geven voor de stadswandeling er wel bij hoort. En dat doen we natuurlijk ook. We lopen 2 uur door de stad waarbij we veel horen over het ontstaan van Portland, waarom er door de hele stad drinkwaterfonteintjes staan (was beter dan bier drinken tijdens het werken in de houtzagerij) , meer over de Oregon Trail en we bezoeken het kleinste park van de wereld. Het is een leuke manier om de stad te verkennen, hoewel sommigen van ons reisgezelschap de verhalen af en toe wat langdradig vonden. We eindigen de tour bij de bekende foodtrucks.

Na de lunch in een ietwat oubollig Italiaans restaurant met klassieke muziek wandelen we in het zonnetje naar het water. Hier zien we meerdere bruggen, waaronder de Wie is de Mol brug. We genieten van het zonnetje, maken wat foto’s en verbazen ons hoe lang je op een band kan liggen achter een speedboot die flinke bochten maakt. Wat gaat dat hard!

We lopen nog een klein rondje door de stad, lopen langs 35 foodtruck (hier is ook een opdracht in Wie is de Mol gedaan) en lopen dan terug naar Pioneer Square waar we een ijsje eten / koffie drinken. Daarna gaan we met de sneltram en de bus weer terug naar de camping. We vinden Portland allemaal een mooie, groene, schone stad die nog lang niet zo toeristisch is als bijvoorbeeld Seattle.

Bij aankomst op de camping duiken Merel, Stefan, Jip en Koen nog lekker het zwembad in en de rest doet even lekker waar hij/zij zin in heeft. Het is tenslotte vakantie.

We eten ’s avonds een broodje, sommigen teren nog op de lunch van vanmiddag. De kids doen na het eten een spelletje Yahtzee. Dave en Roel legen alle tanks en vullen de watertank met schoon water. Morgen en overmorgen gaan we meer de natuur in en hebben we geen full hookup (geen water / geen electra / geen afvoer) dus moeten we het doen met de watervoorraad en accu’s in de camper. Dit betekent geen telefoons opladen dus alle powerbanks worden door de meiden nog snel opgeladen. Waarschijnlijk de komende dagen geen wifi, dat wordt afkicken voor onze tieners.

We plannen de route voor morgen. We besluiten om half 9 weg te rijden naar de Multnomah Falls (de bekendste en grootste watervallen van Oregon) en rijden daarna door, met een tussenstop bij de Walmart voor twee dagen boodschappen, naar Walton Lake. We zijn benieuwd hoe het daar is.