Dag 17 - Van Vernal naar Arches National Parc

Door De Huismannetjes - 01-08-2018 20:08

We ontbijten weer lekker buiten en rijden rond half 9 weg. Onze eerste stop is bij de Walmart die langs de route ligt. Roel probeert het record te verbreken “ hoe lang kan ik met een deodorantbus op de instaptrede rijden” en tot de eerste stop blijft de bus gewoon staan. Of was het niet de bedoeling om het record te verbreken en is iemand van de party Schrijvers de deodorantbus vergeten binnen te zetten? Ik weet het antwoord :).

We rijden weer door verschillende landschappen waar we ons steeds blijven verbazen over de uitgestrektheid. Er zijn weer momenten tijdens het rijden dat je een hele tijd niemand tegen komt en waar je zover je kunt kijken alleen maar natuur ziet.

We lunchen dit keer in de camper op een parkeerplaats bij een benzinestation. De laatste uren rijden we door een dor en droog landschap en bij het uitstappen merk je pas hoe warm het is. Lang leve de airco. We vervolgen onze weg en rond 16 uur komen we bij Arches National Parc aan.

We beginnen bij het Visitor Center en kunnen gelijk de filmzaal in waar we 15 minuten naar een informatieve film over Arches kijken. Een goed begin! Door Arches loopt een weg waarbij onze camping aan het eind van deze weg ligt, Devil’s Campground. We beginnen met een paar pittige bochten maar daarna is het een rechte weg waarbij we al veel van de Arches en de indrukwekkende natuur zien. Rond half 5 rijden we onze camping op. We hebben een prachtige plek met uitzicht op de rotsen.

We besluiten voor het eten nog een kleine rondwandeling te maken. Althans zo lijkt het op de kaart. We lopen naar onze eerste Arch, de Tapestry Arch, waar de eerste foto’s worden gemaakt. Daarna vervolgen we onze weg naar de Broken Arch. We klimmen een stukje naar boven, maken de nodige foto’s en dan begint het avontuur.. Het looppad wat er verder zou moeten zijn, is niet zo snel te vinden. De familie Schrijvers zoekt via avontuurlijke paden hun eigen weg terug en wij…wij kiezen ervoor om niet verder het avontuur in te gaan (2 van onze party zijn niet echt in voor avontuur door hoogtevrees/angst, ik noem verder geen namen maar iedereen die ons verhaal over de Panoramatrail in Yosemite kent, weet wie het zijn) en zoeken de weg terug zoals we gekomen zijn. Na een paar omwegen, lukt dit en komen we weer op de camping aan.

Bij aankomst op de camping bereidden we nog snel een maaltijd op de BBQ want om 9 uur willen we naar het praatje van de Ranger. In Yellowstone was dit erg leuk en informatief dus we kijken er nu ook weer naar uit om meer over Arches te weten te komen. Om 9 uur zitten we er allemaal klaar voor, vanavond gaat het over de dieren in Arches. Helaas is het niet wat er er van hadden verwacht. Volgens de pubers van ons gezelschap was het meer een spreekbeurt van iemand uit groep 8 die het niet helemaal goed voorbereid had en die alles oplas van het papier. En die zichzelf soms verbaasde over de dia’s die er werden getoond. We hadden er meer van verwacht zeker omdat we in Yellowstone het zo leuk vonden.

We lopen in het donker terug naar onze campers en zien een prachtige sterrenhemel. Roel weet hier veel van en vertelt ons met veel plezier er alles over. Ik weet nu hoe ik vanaf de Grote Beer (oftewel steelpan)  de Poolster kan zien. En nog zoveel meer over vallende sterren, Mars en ga zo maar door. Dus uiteindelijk toch de avond afgesloten met een mooi verhaal van een Ranger..uh Roel natuurlijk!

Er worden plannen gemaakt om morgenochtend naar de zonsopgang te gaan kijken. Ik wil in ieder geval en zet de wekker op 6 uur. Je moet er wat voor over hebben.. Kijken wie er morgen meegaat.