Dag 26 - Van Las Vegas naar Death Valley

Door De Huismannetjes - 10-08-2018 08:39

De wekker gaat om 7 uur. We ontbijten voor de laatste keer in de camper en dan gaat het laatste opruimen van de camper beginnen. De kids gaan al lekker naar het zwembad (het is al vroeg warm in Las Vegas) en Dave en ik ruimen de laatste kastjes uit en rond half 10 is de hele camper leeg. Wat een klus maar ook raar om na 3,5 week ons “huis” weer helemaal leeg te zien.

Dave en Roel brengen de campers naar het inleverpunt in Las Vegas en Michal en ik gaan ook nog even het zwembad in. Rond 12 uur zijn Dave en Roel weer terug en vervolgen we onze reis met de auto. We starten onze reis met een eerste stop bij de Mc Donalds. Dan hebben we maar vast geluncht voordat we Death Valley inrijden. Daar is namelijk niet zoveel te krijgen. Rond 1 uur gaan we dan echt op pad.
2 jaar geleden hebben we Death Valley overgeslagen omdat je hier niet met een camper doorheen mag rijden in de zomermaanden. Onderweg komen we overigens wel campers tegen. Zij liever dan ik. In 2000 zijn Dave en ik en Roel en Michal wel in Death Valley geweest, zelfs naar hetzelfde hotel! Dus nu met de kinderen terug, ben benieuwd of er veel veranderd is.

Onze eerste stop is bij Zabriskie Point, een bekend uitzichtpunt met pastelkleurig duinlandschap. Het is een van de heetste plekken op aarde en dat hebben we gevoeld! Gelijk na het uitstappen voelden we de hitte. Het was er ongeveer 45 graden. We zijn naar het uitzichtpunt toegelopen, moesten we nog een stukje voor omhoog lopen pfff maar het uitzicht was mooi!

Daarna vervolgden we onze weg naar Badwater. Badwater is het laagste punt in Noord-Amerika, 86 meter onder zeeniveau. En daar was het nog heter. We zagen de temperatuurmeter oplopen tot 127 Fahrenheit, ca. 52 graden. Bij het uitstappen deed de hitte gewoon pijn aan je gezicht, het brandde zo erg. Dus heel snel een foto gemaakt bij het bordje Badwater gemaakt en daarna weer snel de auto in en verder op weg naar ons hotel. We nemen een zijweg, de ArtistDrive, een prachtige eenrichtingsweg door Death Valley, met scherpe bochten, flink klimmen en weer dalen, smalle doorgangen en dat alles tussen een bijzonder landschap.

Rond 16 uur komen we dan bij ons hotel The Range bij Oasis aan. We hebben 2 kamers naast elkaar. Er is ten opzichte van 2000 niet veel veranderd. De kamers en het zwembad herken ik weer. We slepen de koffers en tassen weer uit de auto en gaan zo snel mogelijk richting zwembad. Het is zo’n 45 graden dus verkoeling kunnen we wel gebruiken. Helaas….het zwembadwater is ook warm…

We eten ‘S avonds in het restaurant van het hotel. Ze zijn het restaurant en de receptie
aan het verbouwen en daarom is er een tijdelijk restaurant gemaakt. We eten gezellig met elkaar en het smaakt prima.

Na het eten gaan de kids nog een spelletje kaarten en drinken Roel, Michal, Dave en ik nemen nog een drankje buiten. Het koelt niet echt af dus we zijn blij met de airco. Morgen naar Los Angeles voor de laatste dagen van onze reis.

Onder het zoemend geluid van de airco vallen we allemaal op tijd in slaap