Dag 28 - Los Angeles (Universal Studio’s)

Door De Huismannetjes - 12-08-2018 08:36

Vandaag staan we vroeg op want om half 8 gaan we met de shuttlebus van het hotel naar de Universal Studio’s. Dave had gisteravond bij de supermarkt aan de overkant van ons hotel al muffins/cinnemon rolls en drinken gehaald zodat we op het gemak kunnen ontbijten op de hotelkamer.

Om half 8 stappen we in de shuttlebus die ons binnen 20 minuten naar het park brengt. We kunnen gelijk het park in. Het park gaat om 9 uur open maar omdat we de kaarten rechtstreeks bij het park gekocht hebben, mogen we een uur eerder naar binnen. En dat is fijn want een groot gedeelte van ons gezelschap wil in de populaire attractie van Harry Potter.  Daar stond gedurende de dag een wachttijd van 70 minuten en nu 30 minuten. Daarna gingen er nog een aantal in de Harry Potter achtbaan. Persoonlijk heb ik niks met Harry Potter, (nog) geen film of boek van gelezen maar een aantal van ons reisgezelschap wel dus ik weet nu vooral meer over de toverstokjes. Die je overigens in het park kan kopen voor 45 dollar..zit er zelfs een lampje in, dat dan weer wel. Misschien nu toch een keer een film kijken?

We vervolgden onze weg naar de tour door de studio's van het park. De tour, met een soort treintje met wagonnetjes erachter, duurde ongeveer een uur waarbij we studio’s en filmsets zagen maar bijvoorbeeld ook Kit, de auto uit Nightrider en de auto van Magnum. Zelfs de haai uit Jaws zwom er nog rond. . Tijdens de tour moesten we ook af en toe onze 3 D bril opzetten en leek het net of we in een film terecht waren gekomen. Net echt.

Daarna volgden er nog vele attracties zoals The Mummy (enge achtbaan), Jurrassic Park (wildwaterbaan waar 7 van de 10 ingingen en er behoorlijk nat uitkwamen, gelukkig scheen de zon), The Walking Dead (soort spookhuis/frightnight), Despicable Me (Minions) en Kungfu Panda. Niet iedereen heeft alle attracties gedaan, behalve Isa die is in alle attracties die we hebben gedaan geweest.

We hebben wel met z’n allen een aantal shows bezocht. Als eerste zijn we naar de dierenshow geweest. Een enorm leuke show met onder andere honden, katten, vogels, cavia's, ratten, uilen etc. Alle dieren hebben in films gespeeld of worden opgeleid voor het spelen in films. Erg leuk om te zien hoe goed de verschillende dieren luisteren en soms ook niet luisteren (is eigenlijk nog leuker :))

Hierna zijn we naar de special effect show gegaan. Een show waarin werd uitgelegd hoe de special effects nu eigenlijk werken en er werden ook special effects voorgedaan (brandende man, hoe geluidseffecten bij een film worden gemaakt), superleuk om te zien.
Als laatst van de shows zijn we naar Waterworld gegaan. Van tevoren werd door 3 van de acteurs het publiek opgewarmd met gekkigheid. Koen,Jip en Isa zaten in de Soakzone en waren al nat voor de show was begonnen. Het was een enorm gave show waarbij de goeden tegen de kwaden vechten. En dat ging gepaard met veel actie met boten, jetski’s, schoten en explosies. Het mooiste en indrukwekkendste gedeelte was toen er een vliegtuig over het decor kwam en met het nodige vuurwerk en geweld in het water landde. Uiteindelijk wonnen de goeden natuurlijk van de kwaden. Na de show kon je nog met de acteurs op de foto. Koen heeft dit natuurlijk gedaan.

We hebben een heerlijke dag in het park gehad. Het is een kleinschalig park met leuke attracties afgewisseld met leuke shows. Voor elk wat wils.  Om half 10 werden we weer door de shuttlebus van het hotel opgehaald. Toen was iedereen ook echt moe. Bij thuiskomst in het hotel zijn we dan ook allemaal snel ons bedje in gegaan.

Morgen de laatste dag in Los Angeles, dus de dag van (opnieuw) koffers inpakken en wellicht nog de laatste keer de stad in. Maar nu eerst weer lekker slapen.