Golfsurfen en het strand 8 Augustus (dag 24)

Door Familie Bosman - 09-08-2018 17:07

Wanneer we wakker worden is het weer zo mogelijk nog mooier dan gisteren.  Ik word wel gewekt door een watervliegtuig. Het doordringende geluid stormt mijn hoofd binnen wanneer ik probeer nog even te slapen om een uur of 7 in de morgen. Snel ontbijten en dan naar de surfshop om de meiden aan te melden. We zijn vrij vroeg en spreken met de instructeur af waar we precies naartoe moeten. Wickaninnishbeach, daar moeten we zijn. Wanneer we daar aankomen zien we een fantastisch strand. Het wordt eb en we zien een hele mooie regelmatige set golven omkrullen en het strand opspoelen.

De instructeur is helder en heel precies in zijn uitleg en instructie. Eerlijk gezegd vind ik hem veel beter dan de clinics die de meiden in Nederland hebben gehad. Daarna het water in en wij zoeken een lekker plekje tussen een paar dode boomstammen hoog op het strand. De meiden werken hard en pakken heel mooi de golven. Onvermoeibaar zijn ze. Niet te geloven. Prachtig om te zien.

Onze omgeving is zo mooi. Het doet me aan Maui denken. Ik voel me hier hetzelfde bij. De mooie zee, de golven, de stranden. Zo mooi. Alleen wanneer je tenen het heldere water raken valt de vergelijking met Maui in diggelen. Het water is zo’n 8 graden. Pittig koud dus.  Wanneer de clinic is afgelopen mogen de meiden de boards en de wetsuits de middag behouden en door oefenen. Het oorspronkelijke plan was om in de middag een wandeling door de bossen, de regenwouden van Canada, te doen maar we zitten zo lekker aan het strand dat we dit niet doen. De meiden oefenen lekker verder en wij gaan zwemmen in het 8 graden koude water totdat de ledematen gevoelloos zijn en er alleen bij de voeten het gevoel is alsof er met spelden in gestoken wordt. Wat een geluksvogels zijn we met 27 graden op Vancouver Island, het westelijkste stukje van Canada.

Vanavond hebben we een andere plek op onze Chinese camping. Op het parkeerterrein met direct uitzicht op de haven. Onze buren zijn mensen uit Washington State, Spokane. De dochter is hier voor 4 weken en de ouders voor 2 weken. Ze houden een visvakantie. Dat ken ik niet maar zij genieten er heel erg van. Ze hebben hiervoor 2 boten in de haven liggen. De vangst van vandaag zijn krabben en oesters. Ze slobberen de oesters niet leeg maar kieperen ze direct uit de emmer op de BBQ. Wanneer ze een beetje gaar worden gaan ze vanzelf open staan. De gare oesters zien er nu uit als mosselen en gaan van de BBQ in een pannetje met boter en knoflook. Heerlijk. Genieten maar want morgen pakken we onze bus weer in om richting Victoria te vertrekken. Alweer een dag met een gouden randje! Vancouver Island maakt me echt heel blij.

Jan smit 09-08-2018 21:32 {{button-54446}}

Beste luitjes

Alweer een bericht met mooie belevenissen . Het blijft maar doorgaan. Vancouver eiland geeft natuurlijk alle reden voor genieten. Wel jammer om 7 uur in de morgen wakker te worden door een watervliegtuig . Maar aan de andere kant toch een bijzonderheid .
Een mooie surfdag voor de meiden. Ik heb daar mooie foto’s van gezien . Dat was voor hen genieten geblazen .
Maar zwemmen in water van 8 graden dat is toch veelt te koud? Dat geeft toch kramp? Mensen op de Chinese camping die een visvakantie hebben moet kunnen in zo’n geweldig gebied. Gouden randjes neem je mee in de herinnering . Op naar het volgende bericht .

Geniet nog de dagen die nog resten. Alle goeds.

Lenie Exaltus 10-08-2018 13:13 {{button-54468}}

Dat was alweer een prachtige dag waarbij je helemaal relax weg kon dromen en dan de meiden, wat zijn ze stoer en mooi op die planken, zij deden het weer geweldig.

Alleen dat koude water en daarin zwemmen dat lijkt mij toch niet zo lekker maatja,nog nooit geprobeerd en gaat het ook niet worden!
het doet me goed dat jullie zo heerlijk genieten!!! en hou dit nog maar even vol met elkaar!!