Camperdag 1: Calgary – Canmore - Banff

Door Tiny Tribe - 24-07-2018 18:36

De eerste nacht verliep niet helemaal zoals gehoopt (maar wel zoals verwacht, dat scheelt dan alweer). Rond zeven uur in de avond lagen we allemaal op bed, om vervolgens om twaalf uur weer klaarwakker te zijn.. Na een heel aantal uren wakker gelegen te hebben zijn we nog wat van bedden gewisseld (Joah bij Gerjan, ik bij Nathan) en heeft Joah nog drie uurtjes geslapen. De rest heeft drie uur liggen draaien en zuchten (Nathan met name).We zaten dus al redelijk vroeg aan het ontbijt, en zouden om kwart over acht opgehaald worden door Fraserway. Rond acht uur liepen we naar buiten en was de shuttle er al. We beginnen er bijna aan te wennen dat alles hier daadwerkelijk volgens planning verloopt.

Bij Fraserway moest er eerst een stapel papieren getekend worden en daarna kregen we uitleg bij de camper. Er liep ruim voldoende personeel dus geen rij bij het inchecken en ook het wachten op de camper was echt minimaal. Hierna konden we dan echt vertrekken met ons huis voor de komende drie weken. Eerste stop was uiteraard de supermarkt. Een klein vermogen later en een volle koelkast verder vertrokken we richting Banff.

Mooi om te zien hoe het landschap al snel veranderde, van redelijk vlak naar bergen links en rechts. We zijn via Canmore gereden, een klein stadje met veel souvenirwinkeltjes en restaurantjes. Hier hebben we geluncht en hebben de jongens hun rapport- en vakantiegeld gelijk maar even stukgeslagen aan (nog meer) Lego, een elastiekjes pistool en een scheetfluit (voor wie zou die nou zijn?).Vooral Nathan kon niet wachten met uitgeven, het geld brandde figuurlijk al dagen in zijn zak, en hij heeft van de 65 dollar die ze hadden nog 5 dollar over. Joah doet het budgettechnisch gezien absoluut beter en heeft nog 40 dollar achter de hand, waarmee hij zijn broer jaloers gaat maken wanneer hij nog een coole aanschaf doet later deze reis.

Vanuit Canmore door naar ons eerste Canadese National Parc; Banff. We hebben een jaarpas voor de parken aangeschaft (het meest gunstig met de route die wij gaan rijden, en daarnaast wordt de opbrengst van de passen gebruikt voor onderhoud binnen de parken.We overnachten op Tunnel Mountain Village I, en hebben een mooie ruime plek tussen de bomen met een vaste vuurring en hout. We staan hier zonder hook-up, wat inhoudt dat we geen aansluiting hebben op elektriciteit en water. Die plekken zijn hier overigens ook niet beschikbaar. Er staan echt mega grote campers hier, die aan alle kanten uitschuifbaar zijn, met stoere pick-up trucks ervoor. In Canada hoef je niet aan te komen met een Renault Twingo..

In de middag hebben we een stukje gewandeld, ik denk veertig minuten en de laatste tien minuten hebben de jongens ons regelmatig gemeld dat ze moe waren. Dat beloofd nog wat met de plannen die we hebben ;-)Terug bij de camper ben ik pasta gaan koken en hebben de mannen een vuurtje gemaakt. Buiten gegeten en uiteraard marshmallows geroosterd. Het koelde behoorlijk af dus het vuurtje was geen overbodige luxe. Tegen negen uur de jongens op bed gelegd. Ze slapen boven de cabine, waar ze heel veel zin in hadden. Allebei een eigen dekbed dus 1 van de discussies van afgelopen nacht is daarmee in ieder geval al getackeld.

Op naar een laaaaaange rustige nacht slapen hoop ik!