Zondag 8 juli en maandag 9 juli: Revelstoke

Door Rondreis Canada: Juli 2018 Johan en Lutgard - 10-07-2018 05:49

Gisteren zondag zijn we van Kelowna naar Revelstoke gereden. En trip van ongever 250km. We zijn 2 dagen op dezelfde camping. Dit geeft wat rust.

Stilletjes aan gaan we richting Rocky Mountains. De natuur en de omgeving veranderen stelselmatig van vruchtbare fruitteelt naar ruwe bergen met sneeuw. Adembenemend mooi. Voordat we naar de camping gaan, rijden we naar het nationaal park ‘Mount Revelstoke’. We starten onze 25 km klim naar boven (met de camper) tot ongeveer 2000 m hoogte. Deze weg is pas half juli open omdat er tot dan nog sneeuw ligt op de top. Dit klinkt gek, maar tijdens onze wandeling daarna, moeten we regelmatig door de sneeuw ploeteren. Overal rond ons bordjes met ‘bear alert’. We zijn in berengebied gearriveerd. Met een klein hartje starten we onze wandeling. Het eerste half uur gefocust op beren, daarna genieten van de prachtige omgeving. Aan onze rugzak hangt een bel zodat beren ons vanop een afstand kunnen horen. Wat is het hier mooi. Overal rond ons besneeuwde bergtoppen. Ook vandaag hebben we tal van foto’s genomen en filmpjes gemaakt.

Om 18 uur ongeveer rijden we naar onze camping. (Williamslake camping) een grotere camping als gisteren, maar het heeft iets. We staan met onze camper vlakbij het douchehuis, wat wel makkelijk is. Naast ons staat er een Canadees koppel, die ons uitnodigen om een glaasje te drinken. Dit is nieuw voor ons. Als je op vakantie gaat naar een huisje blijf je op jezelf en leg je geen contact met anderen. Dit is een nieuwe manier van vakantie, maar we kunnen het wel smaken. We hebben een gezellige avond gehad.

Vandaag maandag zijn we eerst een wandeling gaan maken in ‘wetland’ met unieke planten en vogels. Daarna zijn we gaan wandelen in ‘big cedars’ waar cedars staan van meer dan 500 jaar oud. Indrukwekkend. We rijden door naar een volgend nationaal park ‘Glacier nationaal park’ de naam zegt het zelf. Heel veel gletsjers. De omgeving is dan ook prachtig. Bij de gletsjers komen is wat moeilijker, maar het uitzicht is ongelooflijk. Ook hier maken we een korte wandeling. We keren terug naar Revelstoke en onze camping. Barbecue aansteken en genieten van een glaasje wijn en het hier en nu. Het leven als kampeerders in een iets luxueuzere omgeving bevalt ons wel.