De laatste dag USA, terugreis naar huis

Door Ruud, Sas & Robin - 01-08-2018 23:34

En toen was het alweer onze laatste vakantiedag. Vandaag moesten we onze cabrio weer inleveren en naar het vliegveld voor onze terugvlucht naar Nederland. Na drie-en-een-halve week zit onze geweldige reis erop. LA was een hele mooie afsluiting van onze reis, deze stad heeft ons echt verrast. Hier komen we zeker nog eens terug. De airbnb van Holly is een aanrader. Fijn huisje  op een praktische lokatie, heel centraal.

Vanmorgen eerst maar eens onze koffers opnieuw ingepakt, Holly gedag gezegd en met weer twee koffers op de achterbank richting Alamo. Inleveren ging zonder problemen, de shuttle naar het vliegveld stond al klaar. We waren veel te vroeg op het vliegveld natuurlijk maar ja, de auto moest voor 12 uur ingeleverd zijn en wat moet je dan nog.

Bij het inchecken bleken twee van de drie koffers te zwaar (dat wisten we eigenlijk wel maar we dachten dat dat niet zo’n probleem zou zijn, wel dus). We moesten het gewicht minderen of 100 dollar bijbetalen. Die keuze was niet heel moeilijk. Uiteindelijk hebben we onze handbagage volgestopt met van alles, en wat zonnebrand weggegooid. Toen was 1 koffers nog een halve kilo te zwaar. We hebben heel lief gevraagd of ze dat door de vingers konden zien... volgende keer nemen we een extra koffertje mee als handbagage, ipv een klein tasje. Dan kunnen daar al die extra dingen dingen in die eigenlijk niet in de koffer passen... en als je ziet wat mensen als handbagage meenemen...

En toen moesten we nog een kleine 5 uur wachten. Iets eten, winkels kijken, wifien. We kwamen mensen tegen die we eerder hadden gezien en die in hetzelfde vliegtuig zaten als wij. Die hadden dezelfde reis gemaakt als wij, ook met een camper. Even ervaringen uitgewisseld natuurlijk.

Tegen half 6 konden we boarden. We hadden echt geweldige plaatsen. Die hadden we toevallig toegewezen gekregen maar blijkbaar hadden we iets speciaals want we waren prechecked (weet niet waarom maar we hoefden niet alles te laten controleren en we hadden een fastlane bij de veiligheidscontrole), we mochten eerder het vliegtuig in dan anderen en we zaten op een eerste rij, dus niemand voor ons. Heerlijk veel beenruimte en we konden lekker af en toe opstaan. Prima. Zonder noemenswaardige bijzonderheden landen we keurig op rijd op Londen Heathrow. Na de verplichte security hadden we nog een half uurtje voordat we weer moesten boarden. Net genoeg tijd voor koffie en een broodje. De vlucht van Londen naar Amsterdam ging ook weer goed en om 5 uur stonden we in Amsterdam. De bagage kwam al snel van de band, soms zit alles mee. Om 17.50 uur zaten we in de trein naar huis, doodmoe, dat wel want we hadden geen van drieen geslapen. Heel toevallig stapte Marco in Amsterdam Zuid ook in deze trein dus dat was gezellig! Thuis snel het hondje opgehaald en dat was het dan, dat was onze superreis. Nu eerst slapen!