Rock Slide Area

Door Fam van der Meer - 08-08-2018 04:27

Dinsdag 7 augustus is het de beurt aan Highway 1. Een rough road near the coast. Robin had zijn baard laten staan. We waren laat wakker omdat we wat extra rust nodig hadden. De telefoon ging nog midden in de nacht en er kwamen verontruste appjes binnen van de apotheek. Ik heb gereageerd maar ook besloten dat ze het zelf moeten oplossen. Ik kan niet zoveel vanuit Amerika en wellicht is het een goede leerschool.

200 Miles langs de kust met onze camper. We waren inmiddels al wat gewend dus hier draaide Robin zijn vinger niet meer voor om. De blaren zijn er inmiddels vanaf maar we moeten de vingers wel in de gaten houden. Er zit een nieuw vel op maar nog wel heel teer en een beetje rood. Het mag absoluut niet gaan ontsteken. Er liggen nogal wat daders op de loer. Elke dag het zwarte gat legen en daarna het grijze gat. Dat zijn er gelijk miljoenen. Soms past de slang net niet en moeten we er handmatig bij duwen om de slang op zijn plek te houden. Dit is helemaal ranzig maar daarna alles weer schoon en fris. Gisteren kwamen er nieuwelingen aan op de camping. Een stel Fransen met twee kinderen. Volgens Robin voor het eerst met een camper dus het duurde ongeveer 30 minuten voordat hij goed op zijn plek stond. Helaas stond de camper toen achterste voren zodat hij weerr opnieuw moest beginnen. Daarna ruzie met de waterslang en de elektriciteit aansluitingen en als klap op de vuurpijl gingen alle alarmen af bij het eten koken omdat hij geen airco had aangedaan. Een ieder moet veel leren in het begin en gelukkig willen de buren dan wel helpen.

Het was vandaag een adembenemende route met veel klippen en rotspartijen. De zee was wild en af en toe zijn we gestopt. Bij een aantal View Points was het behoorlijk druk. Een beetje ruzie om een plek zeker als er chinezen bij zijn. Die eigenen zich de hele wereld toe en houden niet echt rekening met anderen. Een camper heeft ruime bochten nodig en dat lukt niet als je je auto er precies 1 cm vanaf parkeert. Zo beleef je nog wel eens wat. We hebben ook de weg verschuiving gezien bij Ragged Point. Hier hebben ze een jaar gebouwd aan een nieuwe weg omdat deze weg was weggeslagen in de zee. We konden er nu weer langs en voelden de camper heen en weer gaan door de wind. Een duinenplan zou hier niet gek zijn want dit gaat zeker nog een keer gebeuren de komende jaren. Het is gewoon en winderig, gevaarlijk gedeelte van de Highway 1.

Onderweg een lekker broodje avocado (ja, ja, we zijn je niet vergeten Bart) en een hotdog voor de kids. Julia eet tegenwoordig alleen maar wat pa en ma eten en het liefst allebei. We zijn nu alles aan het opmaken zodat we straks hopelijk een lege camper hebben. Morgen nog 1 normale dag en dan is het alweer inruimen, schoonmaken en op het vliegtuig terug. We hebben de stoelen al gereserveerd zodat we in ieder geval bij elkaar zitten.

Vanavond weer een lekker wijntje aan de kust van Pismo Beach. Het strand is groot en de zee wilderig. De campers zijn hier de grootste van allemaal. Sommige hebben wel 8 slide outs. Wij komen aan, gooien de stoelen eruit, tafelkleedje op de pick-nick tafel en klaar. Het kan makkelijker. Maar goed, deze mensen hebben 6 kinderen en staan hier volgens mij 6 weken. Dat hoeft van mij nu ook weer niet. het wordt koud, de zon verdwijnt achter zo'n grote camper. Ik ga stoppen en lekker eten met de familie van der Meer. Wat boffen we toch met elkaar, behalve vanmiddag in het zwembad toen ik 30 keer werd ondergeduwd door mijn schatjes. Morgen ga ik ze terugpakken.

oma 08-08-2018 06:42 {{button-54296}}

gisteren geen bericht gekregen en nu dus dubbel ,6 uur in de morgen zit ik al te lezen .slapen komt niet veel van ,vel te heet ,vannacht hadden we even onweer maar dat stelde hier niets voor ,
wel ging ik er uit om het scherm aan de voor kant op te halen ,maar ik weet niet meer hoe laat het was
ik geloof 1 of 2 uur ,maar het was een kort buitje en nu is het bewolkt ,maar vanmiddag word het weer 24/29 graden ,maar ik ge straks zwemmen daar heb ik zin in ,
vanavond ,zingen in de kerk ,voor die tijd m,n haar wassen en krullen .zo zie je mijn dag is ook weer gevuld,
moren is Erik jarig en gaan we tappas eten in hoofddorp,
voor de rest houd hij het rustig ,hij heeft het druk genoeg ,met z,n werk .
jullie hebben het druk gehad langs de kust ,dat werd dus geen zonnebaden ,maar dat komt straks wel in katwijk ,

in elk geval hebben jullie walvissen gezien en die zie je in Katwijk niet ,
maar het was wel weer heftig op die boot ,
nu nog 1 dag en dan zit het er op het lijkt wel of jullie 3 maanden weggeweest zijn ,
wat een belevenissen en een indrukken ,en wat een verhalen straks,
voor vandaag nog een fijne dag ,en voor morgen een goede reis naar huis ,
ik weet niet of er morgen nog een verslag komt maar dan heb ik dit maar gezegt.
geniet nog van deze dag ,doe voorzichtig met al die duwende chinesen,
en we zien elkaaar weer in holland
groeten goede reis en veel liefs en knuffels van oma

Esther 08-08-2018 07:36 {{button-54300}}

Geniet van jullie laatste dag en goede reis terug.

ANNA KOESE 08-08-2018 09:08 {{button-54310}}

LEUK OM WEER WAT VAN JULLIE TE HOREN, WANT GISTEREN MISTE IK DE VERHALEN.!!!
ARME ROBIN, BLIJF BOVEN OP EEN SCHIP, IN DE FRISSE LUCHT, BENEDEN WORDT JE NOG ZIEKER.
IK KAN ER OVER MEEPRATEN.!!!
HEERLIJKE VERKOELING VANMORGEN NA EEN KLEIN BUITJE VANNACHT,
IN AMERICA WERKT IEDEREEN.!!! DUS VROEG NAAR HET WERK EN DAN ZIT JE IN DE FILE,S!!! JA JA, DAT WAS 50 JAAR GELEDEN OOK AL ZO.!!!
NU NOG EEN KEERTJE NAAR BOSTON EN NEW ENGLAND VERKENNEN, DE ATL. KUST IS PRACHTIG, MAAR DAN IN SEPT. MET ZIJN GEKLEURDE BOMEN, EN DE NIAGARAFALLS ZIEN.!!! MAAR NA DEZE REIS IS HET NATUURLIJK SPAAAAAARRRRREN.!!!!!
LIEFS EN GOEDE REIS TERUG. NANNA

oma en oop 08-08-2018 23:12 {{button-54381}}

Wij hebben net voor het naar bed gaan alle fotoos weer ff bekeken. Heel mooi maar we zien daardoor nog meer naar jullie uit. Dus slapen laat weer ff op zich wachten. Goed te horen dat alles daar goed gaat alleen wat klein pleisterwerk en dat hadden jullie anders hier ook wel gehad?

Met ons gaat ook alles goed de temp is weer een beetje normaal en de eerste oliejassen liepen vandaag al op de wurf. Morgen nog meer wind dus alles wordt weer zoals het hoort, nou ja?
Pip en woezel maken het prima ze doen alles samen behalve het hok betreden. Woezel heeft dan altijd de nijging om verstoppertje te spelen. Moet kunnen grijze muizen zijn er genoeg. Doe lekker de laatste dagen voorzichten dan zien wij jullie weer heeeeeel en gauw. Dikke pakkerds van ons en geniet daar.