Van Monument Valley naar Arches

Door Fam. Schlingmann - A couple of years ago

Vandaag vertrekken we naar Arches. We gaan daar twee dagen staan op een camping in het plaatsje Moab. De route er naar toe is schitterend! Op diverse plekken stoppen we even om foto's te maken.

Regelmatig wordt er gewaarschuwd voor overstekende herten. Dat is niet voor niets! Vlak voor onze camper schiet er een ree samen met haar kalfje de weg over. Wat een prachtig gezicht, net bambi! Maar wel even vol op de rem. De camper heeft een lange remweg maar het gaat gelukkig net aan goed. Na ruim 3 uur rijden komen we aan op onze camping. De kinderen checken razendsnel twee belangrijke onderdelen waaraan volgens hun een goede camping aan moet voldoen: Is er goede WIFI en is er een lekker zwembad. Dat blijkt bij deze camping prima te zijn geregeld!
Gezien de temparatuur (tegen de 40 graden) duiken we met z'n allen eerst lekker het zwembad in.

De volgende dag staat het bezoek aan Arches op de planning. Gezien de hoge temparatuur besluiten we om dit pas later op de dag te doen en eerst uitgebreid te gaan relaxen. Dat blijkt een goede keus want het hele zwembad is voor onszelf tot ver in de middag. Hoe cool is dat!

Ook hebben we even de tijd om wat wasjes weg te werken.

Zodra de temparatuur wat zakt aan het einde van de middag springen we in de camper en rijden we richting Arches National Park. Toch wel fijn zo'n dikke V8 onder de motorkap want er moet behoorlijk aan getrokken worden op de soms stijle bergen. We rijden diep het park in en stoppen bij een aantal prachtige uitzichtpunten.

Voor de grote 'Arches' moet je echter behoorlijk lange hikes maken en daar hebben we dit keer geen zin in. We pakken 'sunset' nog even mee en rijden dan met een voldaan gevoel terug naar downtown Moab. Ons is verteld dat Denny's een typisch Amerikaanse formule is die je zeker een keer moet proberen. We hebben daar prima gegeten alleen blijkt 'steak' bij Denny's niet de typisch Amerikaanse steak te zijn die wij verwachten. Die echte Amerikaanse steak gaan we zeker nog ergens een keer tegenkomen!

Morgen gaan we weer lekker de weg op! Naar Capitol Reef. Het bevalt ons prima, iedere dag weer een nieuw avontuur en maar weer kijken waar je tercht komt.

Reageren is uitgeschakeld voor deze weblog.
Kom naar onze infodag op 9 oktober in Zwolle.
Kom naar onze infodag XL op zondag 17 oktober in Zwolle.
Win een reistegoed van 2022 euro. Klik hier voor meer info!
Kom naar onze infodag op 3 oktober in Zwolle.