Van Capitol Reef naar Bryce

Door Fam. Schlingmann - A couple of years ago

Tsjonge jonge...het is maar goed dat we iedere nacht alles opruimen buiten. De campingstoelen gaan het opbergvak in, glazen naar binnen, tafelkleedje opruimen en het kampvuurtje uit. Vannacht was het weer zover...een enorme wind stak op. Regen, stormwind en onweer in de verte. We lagen te shaken in de camper. Heen en weer, ongelooflijk wat een kracht. Een paar uur wakker gelegen dus vanmorgen maar wat langer uitgeslapen, het is tenslottte vakantie.
Eerst maar eens een bakkie verse koffie en heerlijk geurende vers gebakken muffins in allerlei smaken.
De vorige dag kon je opgeven welke je wilde en dan lag het vanaf 08.00 uur voor je klaar. Heerlijk hoor. Dat 08.00 uur werd hem alleen niet bij ons dat werd 10.30 uur hahaha.
De boel weer rijklaar maken (nog steeds gebeurd het af en toe dat er iets door de camper vliegt wat nog op tafel stond hahaha) en hup richting Bryce.

In Bryce gaan we het hele weekend staan. De weg naar Bryce is schitterend, verlaten, grillig en woest. Als we bijna bij de camping zijn zien we dat er iedere woe-za een rodeo show is. Dat zou leuk zijn om vanavond te doen, eerst maar eens inchecken op de camping.
Als we aankomen op de camping hoost het van de regen en er valt zelfs hier en daar wat hagel. Wat een weer!!
We checken in en dan blijkt dat we ergens op een terrein naast de camping geplaatst worden omdat alles vol is. Megaver van wc/douche en zwembad vandaan.
Dat vinden we niet grappig omdat we ruim van te voren geboekt hebben en zelfs betaald hebben voor een premiumplek. Johan gaat in conclaaf en krijgt het voor elkaar dat we een andere plek krijgen. Eerst een nacht op een prachtige plek tussen de bomen, en de nacht erna moeten we even de camper verzetten naar een plekje verderop. Ook lekker met schaduw tussen de bomen en veel ruimte. Wij weer tevreden!

Het is een stuk frisser en de buien blijven maar komen.
We besluiten om niet meer het park in te gaan, het weer is gewoon te slecht en morgen hebben we ook de gelegenheid om te gaan.
We gaan inkopen doen en informeren of de rodeo show doorgaat. De receptionist had zijn twijfels vanwege het slechte weer.
Gelukkig krijgen we iemand aan de telefoon na een aantal keer proberen en ja hoor, de show must go on!
We komen op tijd aan bij de ticketbalie en gelukkig is het droog geworden. We hebben wel onze vesten hard nodig.
We nemen plaats op de tribune en jawel..daar begint het spektakel. Wat leuk om mee te maken zeg. Zelfs de kleintjes proberen al op een schaap te blijven zitten in het kader van jong geleerd...
Hahaha...dat doet Anneke toch ergens aan denken....
Het echte werk gebeurd op een echte stier, soms vallen er rake klappen...tja..
Super om mee te maken, echt een Amerikaanse wild west show. Als afsluiter mochten de cowboys en girls laten zien hoe je een wild kalf met je lasso te pakken krijgt. Knap hoor! Hulde aan de presentator met zijn onvervalste knauwent Amerikaans accent, geweldig!

De volgende morgen worden we wakker met een stalende zon en een lekkere temperatuur. Fijn!
We staan vroeg op omdat we hebben gezien dat er een kerkdienst om 09.00 uur begint waar we graag naar toe willen.
Als we er aan komen blijkt dat we toch moeten improviseren. Er is niemand te zien en er komt ook niemand...behalve nog 2 andere Nederlandse gezinnen...dat kan hier dus blijkbaar ook zomaar gebeuren.

In de middag gaan we een prachtige wandeling door het park maken, wat is Bryce mooi met zijn schitterende kleuren en rotspartijen (hoodoos).

Wat een schoonheid, ongekend! De boys maken nog een afdaling naar beneden en de girls bekijken het vanuit de schaduw. Het is zwaar om te lopen, stijgend en dalend. Ook zeker niet ongevaarlijk, je glijd zo weg het is echt oppassen geblazen. In Amerika mag je voor jezelf zorgen, ook als het gaat om dit soort wandelingen. Hekjes kun je vergeten.

Op de camping zijn ontzettend veel chipmunks aanwezig, een soort kleine eekhoorntjes. Ze zijn brutaal en op zoek naar eten. Heel leuk om te zien!

We sluiten uiteindelijk de dag af met een heerlijk vuurtje....dat doen er meer....de hele camping in de mist hahaha, en wij gerookt!

Het was een topweekend in Bryce, morgen op naar Zion. Ook veel zin in! Voor veel mensen het mooiste park 'ever seen'. Dat belooft wat...

Reageren is uitgeschakeld voor deze weblog.
Kom naar onze infodag op 9 oktober in Zwolle.
Kom naar onze infodag XL op zondag 17 oktober in Zwolle.
Win een reistegoed van 2022 euro. Klik hier voor meer info!
Kom naar onze infodag op 3 oktober in Zwolle.