Van Bryce naar Zion

Door Fam. Schlingmann - A couple of years ago

Er wacht ons weer een nieuwe prachtige dag, de zon schijnt, de temperatuur is heerlijk. We beginnen eerst maar weer eens met een lekker ontbijt aan de picknicktafel. Tot nu toe hebben we bij iedere kampeerplek een eigen picknicktafel, superfijn! We hebben onze eigen tafel nog niet tevoorschijn hoeven halen.

We checken uit en rijden weer een prachtige route! Steeds weer nieuwe dingen te zien. Onderweg stoppen we nog bij een winkel om wat laatste dingen te halen voor de verjaardag van Luc.
Bij de ingang van het park wordt ons verteld dat onze RV te groot en te hoog is voor de tunnel. Je mag dan $15,- betalen om door het midden van de tunnel te rijden. Het verkeer aan de andere kant wordt dan tegen gehouden. Heel grappig!
Eenmaal door de tunnel ontpopt zich het landschap van Zion. We rijden nu direct al door het park met onze camper omdat de campground aan de andere kant van het park ligt. Geen straf, het is een prachtige route die vraagt om wat 'fotostops'.

Op de camping aangekomen (we gaan hier 2 dagen staan) blijkt het goed warm te zijn, weer tegen de 40 graden aan. Het zwembad in om af te koelen. We gaan niet meer het park in. Er is ons verteld dat Zion echt mega toeristisch is. Als je de river trail gaat doen is het beter om dit of heel vroeg te doen of aan het einde van de middag. We hebben niet zoveel energie meer en besluiten om morgen de verjaardag van Luc maar eens goed te beginnen met een wandeling door de rivier van Zion, de 'River Side' trail en 'The Narrows' in. Het schijnt een hele mooie wandeling te zijn.

Nu op pad dus om goede wandelschoenen, sokken en stokken te huren. Dit blijkt aan de overkant van de weg te zijn. Super, op loopafstand.
Iedereen schoenen passen en een filmpje bekijken hoe de trail eruit ziet. We worden gewaarschuwd voor flashfloods.
Morgen is de kans op zo'n flood ongeveer 40 procent. Als er een flashflood komt moet je binnen 15 minuten een veilig heenkomen zoeken, in ieder geval ongeveer 2 meter boven de rivier. Er is een gedeelte waar je niet omhoog kunt, dit is in de canyon. Ze waarschuwen dus dat je de berichten goed in de gaten moet houden omdat het zo onvoorspelbaar is. Maakt het wel lekker spannend! Wij zijn van plan om vroeg te gaan i.v.m. de megadrukte, de kans op een flashflood is dan het minst groot wordt er verteld.
Na het schoenen passen gaan we boodschappen doen, er is hier niet zoveel te krijgen en we willen graag een lekkere taart voor de verjaardag van Luc dus besluiten we om een dorp verderop te gaan. Een half uurtje rijden, prachtige route met leuke huisjes, veel te zien. We zijn blij met onze keuze want deze winkel blijkt lekker veel en verse producten te hebben. Luc zoekt een heerlijke taart uit, we smokkelen nog een cadeautje voor hem mee (je kan hem nog zo lekker om de tuin leiden hahaha) en rijden weer terug naar de camping.

We maken noodles met verse groenten klaar, het blijft behelpen, koken in de camper maar het is verder prima te doen.
Het is gewoon te warm om de BBQ aan te steken buiten. Al gauw word het donker en zitten we nog heerlijk buiten.
De felicitaties voor Luc komen al binnen, tijdsverschilletje he ;-)
Hele verhalen met de Amerikaanse buurman worden uitgewisseld en dan gauw naar bed want morgen is het weer vroeg dag!

De volgende morgen gaat om 06.00 uur de wekker.....hoera...onze lieve Luc is 11 jaar! Even wakker worden, het is wel erg vroeg.
Koffie en verse donuts en gaan met die banaan. We lopen naar de ingang van het park, daar pakken we een shuttlebus en worden zo naar het eindpunt gebracht. Daar begint de riverside walk, een verhard pad langs de Virgin-rivier.
De temperatuur is echt heerlijk. We verbazen ons toch al wel dat er al zoveel mensen op de been zijn. Toch maar goed dat we vroeg zijn gegaan.
Luc voelt zich nog niet echt jarig, vanmiddag gaan we het vieren met taart en cadeautjes, dat gaat helemaal goed komen.
Het wemelt van de kleine Amerikaanse rotseekhoorntjes bij de rivier, brutaal op zoek naar eten. Sommige lukt dat heel goed, ze zijn megadik...
Er wordt gewaarschuwd om ze niet te voeren of te aaien. Ze kunnen gemeen bijten. Ze zijn zo mak dat je er soms bijna op gaat staan.

Aan het einde van de riversidewalk gaan we The Narrows in. Dit is het smalste gedeelte van de Canyon. De kloof is hier 600 meter diep
en 6-9 meter breed. Het echte werk gaat nu beginnen. Er is geen wandelpad meer, de rivier vormt de weg.
Wauw wat gaaf om te doen dit, wandelen in het water over de ongelijke rotsbodem met hoge rotsen om ons heen. Heel bijzonder dit!
Het lopen gaat niet snel, je moet goed oppassen waar je gaat staan. Luc wilde graag het water van dichtbij bekijken hahaha...het blijkt maar weer...voor je het weet lig je erin.

De stroming is soms best heftig. Het leek een beetje overdreven om schoenen, sokken en stokken te huren maar wat zijn we er blij mee!!
Goede keuze geweest, het scheelt een hoop getob.

We zijn echt blij dat we zo vroeg zijn gegaan, op de terugweg blijkt hoe druk het is geworden!
De rivier stoomt vol met mensen! Het is inmiddels al 12.30 uur.

We pakken de shuttlebus terug naar de camping en dan is het party-time! We vieren met elkaar de verjaardag van Luc met cadeautjes, taart, hugs, drinken, ballonnen, slingers en een hele blije Luc!

De rest van de middag chillen we lekker en nemen een lekkere duik in het zwembad.
s'Avonds gaan we lekker uit eten bij het naastgelegen restaurant.

Een leuke afsluiting van een feestelijke dag in Zion!

Reageren is uitgeschakeld voor deze weblog.
Kom naar onze infodag op 9 oktober in Zwolle.
Kom naar onze infodag XL op zondag 17 oktober in Zwolle.
Win een reistegoed van 2022 euro. Klik hier voor meer info!
Kom naar onze infodag op 3 oktober in Zwolle.