Van Las Vegas naar Sequoia

Door Fam. Schlingmann - A couple of years ago
De wekker staat op 06.30 uur. We hebben een langere reisdag voor de boeg. Zo'n 7 uur rijden, we gaan om Death Valley heen naar Sequoia National Park. Iedereen heeft als een blok geslapen, we hadden nog wel uren door kunnen gaan maar de kinderen willen ook nog even lekker zwemmen voordat we vertrekken.
Daar hadden we gisteren helemaal geen tijd meer voor. We starten de dag met een heerlijk en vooral zeer uitgebreid ontbijtbuffet.
Tsjonge...er is zoveel te krijgen! Soep, worstjes, eieren in allerlei soorten en maten, fruit, brood, pancakes, donuts, kwark, beenham, bonen, bacon, je kan het zo gek niet bedenken of het is er.
We verbazen ons over de enorme hoeveelheden die opgeschept worden, waar laat je het? Het valt ons op dat zelfs in de nog vroege morgen er mensen achter de gokkasten zitten. Het gaat hier 24 uur per dag non stop door.
Veel oudere mensen, in hun eentje achter de kast en alleen aan het ontbijt. Heel triest eigenlijk.
Nadat we onze buiken goed gevuld hebben gaan we nog even naar het zwembad voor een lekkere frisse duik. Het zwembad is buiten en het is al goed warm.

We checken uit en gaan op weg naar Sequoia. Het is een lange intensieve rit (druk!) die vooral aan het eind echt weer mooi is. We zijn duidelijk weer terug in Californie.
Alles is hier geel en dor, waar de heuvels in het voorjaar nog fris groen zagen zien ze er nu uit als heuvels met hooi.
Ook lijkt het net of er mist hangt, dit is echter de rook van de enorme branden die overal in deze staat woeden.
We hebben er gelukkig tot nu toe geen last van gehad (wel zagen we onderweg een beginnende bermbrand) maar maken ons wel zorgen over Yosemite.
Het schijnt nog goed te fikken in de buurt van Yosemite National Park. Komend weekend staan we in Yosemite op een campground. We houden de berichten in de gaten. Het landschap blijft ons maar verbazen. We zien cipressen, palmbomen en rijden langs kilometers lange velden vol met oranges. Prachtig om te zien!
Op de camping aangekomen is de office al dicht, er hangt informatie voor ons klaar met de plek waar we mogen staan. We staan hier 2 nachten.
We worden gewaarschuwd voor snakes op deze camping. Ze houden zich op in het lange gras en bij de rotsen. Het lijkt wel
een soort natuurcamping met ruime plekken en een riviertje. Op een bepaalde plek in het riviertje is een swimhole, je kan
er niet staan zo diep is het. Vanaf een rots spring je er zo in. De kinderen vinden dit echt fantastisch!
De temperatuur is nog steeds warm, boven de 30 graden maar goed te doen. Het is zo lekker om van 's morgens vroeg tot 's avonds laat in je shirtje buiten te kunnen zijn!
's Avonds genieten we van de prachtige sterrenhemel. Het is echt ongelooflijk hoe mooi die hier is, zo veel sterren en ook veel vallende sterren. Prachtig!
De volgende morgen gaan we naar Sequoia National Park. We hadden thuis al gezien dat we hier niet in konden met onze RV en hadden dus al tickets geregeld voor de shuttlebus. We rijden naar het museum in Tree Rivers, zo'n 10 minuten van onze camping vandaan.
Daar parkeren we onze RV en worden om 09.00 uur opgehaald. Het is toch altijd weer afachten of het ook loopt zoals je het vanuit huis geregeld hebt maar tot nu toe werkt het altijd. We zijn blij dat we dit gedaan hebben want de plaatsen zijn geteld. Meerdere mensen vragen of ze met de shuttle meekunnen maar die worden geweigerd omdat alles vol zit met gereserveerde plaatsen.
Met de shuttle rijden we naar boven, heel hoog via haarspeldbochten. Uiteindelijk op zo'n 2 kilometer hoogte worden we afgezet.
Luc heeft nog net alles binnen kunnen houden. Hij zat achterin de bus, voor de terugrit maar even vragen of hij voorin mag en het braakzakje bij de hand houden.
De temperatuur is hier heerlijk, lekker tussen de bomen en een verrukkelijke dennengeur. Luc knapt hiervan razendsnel op.
We gaan lopend naar de General Sherman Tree. De boom is 83 meter hoog en minstens 2300 jaar oud!
Ongelooflijk indrukwekkend om dit te zien. In het bos staan er nog veel meer Sequoia's. We maken foto's en gaan dan op weg naar Moro Rock. We klimmen tot aan de top (2 km) en worden beloond met een fantastisch uitzicht over de bossen en de vallei! Het zicht is wel beperkt door de waas van rook die over dit gebied hangt.
Aan het einde van dag brengt de shuttle ons weer terug naar Three Rivers. De vrouwelijke chauffeur verteld tijdens de rit vanalles over de omgeving, leuk zo'n trotse 'local'! We zien nog een aantal oude brandweerwagens uit 1947 in het dorp staan. Mooi spul!
Terug op de camping springen we gelijk de rivier in en Luc test zijn drone uit die hij voor zijn verjaardag heeft gekregen.
We hebben ondertussen van Yosemite National Park het bericht gekregen dat het park en de campings de komende dagen gesloten worden. We gaan dus niet naar Yosemite. Dat is natuurlijk jammer, maar 'safety first'. Van andere reizigers horen we dat het park al onder een dikke rookwolk hangt dus het het was is niet zo fijn om er te zijn.
We moeten dus op zoek naar een alternatief! Morgen maar eens over nadenken. We genieten vanavond wederom van een schitterende sterrenhemel.
Reageren is uitgeschakeld voor deze weblog.
Kom naar onze infodag op 25 september in Zwolle.
Win een reistegoed van 2022 euro. Klik hier voor meer info!
Kom naar onze infodag op 3 oktober in Zwolle.