Dag 1 in San Francisco

Door The Bimms go USA - A couple of years ago

Hi

Vandaag is het zaterdag 4 augustus. Gisteren zijn we aangekomen na een hele mooie vlucht die ook eigenlijk nog best wel snel ging. Een groot deel van de vlucht gaat over land. (o.a. Groenland, Canada)

Vanaf de luchthaven met een Uber Taxi, wat een topsysteem is dat, naar het Hotel. Inchecken, happie bij een locale diner hut (mexicaans) en vervolgens eindelijk slapen. (het was inmiddels ook al een uurtje of 4 Nederlandse tijd en dat begonnen we een beetje te voelen)

Vanochtend dus lekker vroeg uit de veren, bekertje starbucks in hand en "op avontuur de stad in."
SF heeft zoals vele grote steden twee gezichten. Aan de ene kant een super relaxte sfeer en best redelijk europees. Aan de andere kant opvallend veel zwervers en  zooi (zeker vroeg in de ochtend)

Één van de meest kenmerkende attracties voor toeristen zijn de oude cable-cars. Deze houden ze voor toeristen nog in gebruik. Wij zijn niet zo van de toeristische activiteiten dus als eerste activiteit, de Cable-car in. Wat een leuke happening. Straten zijn echt stijl en je ziet op een leuke manier veel van de stad. Aan het eind van de route bij de haven eruit, beetje langs de bekende items bij de haven (o.a. Fishermans Warf, zeeleeuwen etc.)

Bij de haven troffen we Kim en Trump en die mochten met Marjolijn en Meyke op de foto. Echt grappig. (fotos zijn volgens mij al over de app gekomen) Daarna met de bus naar de bekende Lombard Street. Dit is een stijl straatje met veel slingers waar je met een auto mag rijden. Dit gebeurd dus ook non-stop met veel toeristen die hier komen kijken. Wij dus ook! Nog leuker was eigelijk het lopen door dat stadsdeel. Lekker langs lokale basketball veldjes waar fanatiek de nationale volkssport bedreven werd.

In de middag was het tijd voor mijn (Bart) grote hobby. Shoppen.
Marjolijn en Meyke hebben zich ook over deze drempel heen kunnen zetten en vonden het zowaar een beetje leuk. Kleine winkels, grote winkels, grote winkelcentra etc. Maar goed, een paar schoentjes rijker zijn we einde middag naar het hotel terug gegaan. Even opfrissen, de beentjes rust geven, happie eten en nu lekker slapen. (2130 lokale tijd en 0630 NL tijd)

Goede zondag iedereen en voor de mede 'tijdvakgenoten',  slaap lekker.

Morgen gaan we naar de Golden Gate Bridge, strand en we zien verder wel. Maandagochtend vroeg kunnen we de camper al ophalen.

We proberen jullie op de hoogte te houden.