Santa Cruz en Monterey

Door The Bimms go USA - 08-08-2018 06:33

Hi you guys,

Vanmorgen fijn weer een 'normaal' ontbijt met bruin brood ( geroosterd voor de liefhebber ) en een eitje, lekker hoor! Wel binnen in de camper gegeten want het was berefris.... Daarna ons campementje ingepakt. Gek hoor dat je een lege kampeerplaats achterlaat terwijl je ook weer terug komt. 's ochtends zijn we eerst naar SAnta Cruz gereden. Een plek waar ooit het surfen begonnen schijnt te zijn door 3 surfers uit Hawaii. Maar ja rijden met zo'n grote camper in een plaats, dat valt nog niet mee! Ik ( Inge ) ga zelf niet achter het stuur, want het is me toch een bak, niet normaal.. Anyway, we zijn eerst bij de boardwalk van Santa Cruz gaan kijken, daar was een pretpark aan zee. Het plan was om ook daar aan zee te kijken maar we kregen de camper niet geparkeerd, dus helaas... daarna via een hele mooie kustweg naar een strandje gereden waar ook het surfers museum zat. Ook hier geen parkeergelegenheid voor de camper, dus maar weer doorgereden.

Vervolgens op naar Monterey, ook een kustplaats maar dan ten zuiden van onze camping. HIer konden we gelukkig wel een parkeerplaats vinden, deze parkeerplaats was echt helemaal ingericht op campers. Ook hier was er, net als in San Francisco, een Fishermans Wharf. Hier lekker een warme chocomelk en koffie gedronken want het was echt een frisse dag. En heel onverwachts om 4:30 s middags nog met een boot meegeweest voor whale watching !! Wat een avontuur zeg..Toen we vertrokken werden we al gewaarschuwd dat het misschien een goed idee zou zijn om iets tegen sea sickness te nemen vanwege de wind en golfslag. Nou.. dat was geen overbodige luxe, maar wat een super mooi gezicht zeg. We hebben echt best wat walvissen gezien, humpback whales. Echt heel indrukwekkend, grote staarten die uit het water komen of ruggen of soms zelf helemaal uit het water of op de buik, echt heel mooi om te zien. Maar wel heel koud en heel veel mensen zeeziek. Meyke had het ook zwaar maar het ging nog net goed gelukkig. Zo mooi om gezien te hebben..

's avonds kwamen we net rondom zonsondergang weer terug bij de camping. Heel mooi om dit vanaf het strand te zien. Veel golfsurfers ook, echt een beeld van California zoals je dat al vantevoren had bedacht. Klopt echt dus :-)