And on we go!

Door The Bimms go USA - 18-08-2018 01:55

Bryce

Vanochtend vertrokken we voor een relatief korte rit (kleine 3 uur) naar Bryce. De weg hier naar toe kenmerkte zich door 1 ding. (eigenlijk 2) Cowboys en Indianen. (kom pak je lasso maar) In ieder geval, het schijnt dat in dit gebied, en dan met name in een dorpje waar we doorheen reden, Kanab, veel Western films  worden opgenomen. Kanab wordt ook wel klein Hollywood genoemd. Dat kunnen we ons voorstellen. En uiteraard is het een beetje toeristisch maar ook echt wel een leuke sfeer.

Aangekomen in Bryce waren we wederom verrast door de natuur. Eerst even inchecken op de camping van de familie Ruby. Deze familie heeft zo ongeveer alle ondernemingen voor toeristen hier. Ruby’s Campground, Ruby’s Hotel, Ruby’s Horseback riding, Ruby’s weetikveelwatnogmaarallemaal. In ieder geval, kids zijn blij. Plekken zijn prima en everybody’s Happy. Even een tosti maken en met de Hop-on bus naar Bryce Canyon. Busje stopt voor de camping en brengt je in 5 tot 10 minuten midden in de canyon. Vanuit een centraal en dus overzichtelijk vertrekpunt kun je de meeste plekken snel bezoeken. Ook vertrekken hieruit de meeste looproutes. (trails) Op advies van David en Hester hebben we de Navajo Trail gekozen. (of zoals Marolijn zegt: de najajajajo trail)

Voordat we bij het vertrekpunt waren, kwamen we eerst bij het meeste bijzondere en dus ook bekendste fenomeen in Bryce. Het Amfitheater. Wat een indrukwekkend schouwspel. Ik kan het proberen uit te leggen maar google maar eens. Dit werkt beter. Je kijk er van bovenaf op. Echt mooi. Vervolgens zijn we vertrokken op de Najajajo trailloop. Meyke en Inge rechtsom. Ik met Marjolijn linksom. Vanaf het vertrekpunt ga je redelijk stijl omlaag tot op de bodem van de Canyon. De totale tocht duurt ongeveer 1 ½ uur. Redelijk goed te doen ondanks al het klimmen en dalen.

Wederom een mooi en unieke ervaring. Morgen gaan we door naar Zion National Park waar we 2 nachten zullen blijven. We zullen dus onderweg wat meer tijd kunnen nemen om in een paar leuke plaatsjes rond te lopen.

Howdy!

Zion (part 1)

Vanochtend zijn we met een kop koffie achter het stuur vertrokken naar Zion. Onderweg kwamen we er achter dat we 2 campings (per abuis) geboekt hebben in Zion. (lang verhaal, maar laten we het erop houden dat je niet alles strak kunt voorbereiden 😉) Na 1 ½ uur rijden waren we al bij de ingang van het park. Camping was net aan onze neus voorbij gegaan en zag er niet zo fris uit. Gokken dus op camping 2. We moesten eerst door een groot deel van Zion National Park rijden. Echt een super mooie route. Weer een park met een eigen view. Naast de vele rotsen die we al kennen, is het hier veel groener. Halverwege moesten we door een tunnel uit 1920 oid. In ieder geval, uit een tijd dat er nog geen RV (campers) waren. Hierdoor laten ze steeds 1 deel door de tunnel. Wel graag het midden aan te houden want anders schaaf je het tunnelplafond schoon. (en je campertje  vies)

Na deze mooie autotocht kwamen we bij het Visirtorscentrum aan. Zion is een paar jaar geleden autoluw gemaakt en nog steeds zeer populair. Met de opgedane informatie zijn we doorgereden naar onze camping. (optie 2) Deze viel gelukkig goed in de smaak en we stonden op de lijst. Wat op zich wel prettig was anders konden we het hele eind weer terug naar de andere ingang van het park.  Even voor de beeldvorming, toch een tochtje van dik 1 ½ uur klimmen/dalen/tunneltje.

Vanmiddag vanaf een uurtje of 2 dus even lekker rustig aan op de camping. Lekker bij het zwembad, wasje draaien en even online alles bijwerken. (eindelijk een goede wifi hier )

Morgenochtend gaan we om 08 uur met een shuttlebus het park in. Daar gaan we met een andere shuttlebus naar een vertrekpunt van waaruit er diverse wandeltochten zijn. We verwachten morgen in de loop van de middag weer op de camping te zijn voor een tweede relaxmiddag.

Keep you all posted tomorrow!